رسانه ها در اندیشه معرفی خلاقانه فرهنگ ایثار و شهادت باشند

حق شناس با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خلاقیت داشت و ذائقه شناسی کرد،گفت: رسانه های مکتوب و مجازی استان ولایت مدار و علوی تبار مازندران روزانه و بعضا هفتگی نسبت به معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عبدالمهدی حق شناس» امروز(۱۷اسفند) در آئین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای ابوذر استان مازندران که با حضور سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری دیار علویان در سالن سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 636 اثر شاخص به دبیرخانه جشنواره ابوذر رسید، افزود: ۳۶ نفر در این جشنواره در هشت قالب مصاحبه، گزارش، یادداشت، گزارش و مستند تصویری، تیتر، خبر، عکس و مکتب سلیمانی برگزیده شدند.

 

مسئول بسیج رسانه سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در این دوره هر خبرنگار در هر بخش ۵ اثر ارسال کرد، افزود: آثار ارسالی در بخش مکتوب و مجازی به یکی از قالب های مصاحبه، یادداشت، گزارش، تیتر و خبر اختصاص داشت.

 

وی  قالب های بخش دیداری و شنیداری را موشن گرافیک، اینفوگرافی، مستند تلویزیونی، عکس خبری، گزارش خبری، مستند رادیویی و کاریکاتور اعلام کرد و یادآورشد: به‌علت اهمیت موضوع کاریکاتور و عدم دریافت اثر در سال گذشته امسال نیز این قالب اضافه شده است.

 

حق شناس، موضوعات محوری جشنواره را بصیرت و دشمن شناسی، کرونا، کمک مومنانه، مدافعان سلامت، مسئولیت اجتماعی، بصیرت، مقاومت و مکتب سلیمانی، حقوق شهروندی اعلام کرد.

 

وی بابیان اینکه ۳۵۹خبر  از  رسانه های مکتوب و پایگاه خبری، ۶۳کلیپ و ۲۱۴ عکس رسیده به دبیرخانه این جشنواره توسط ۹داور استانی و کشوری داوری شدند، افزود: داوری این دوره از جشنواره با هدف دوری از حواشی در سه مرحله انجام شد.

 

حق شناس به نوآوری فعالان رسانه ای استان در حوزه معرفی شهدا و وصیت نامه این مردان خدایی اشاره کرد و گفت: رسانه های مکتوب و مجازی استان ولایت مدار و علوی تبار مازندران روزانه و بعضا هفتگی نسبت به معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه ای دارند.

 

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خلاقیت داشت و ذائقه شناسی کرد، افزود: تکریم شهدا و تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نوعی ادامه حرکت این شهدای والامقام است.

کد خبر 1034965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha