شورای ستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان برگزار شد

نشست شورای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دوشنبه (18 اسفند) شورای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حجت الاسلام محمدحسن مولا، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و دیگر اعضای ستاد برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه گروه اندیشه ورز برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: اقداماتی که این ستاد قصد دارد به صورت استانی انجام دهد در هیئت اندیشه ورز مطرح و بعد از تصویب اجرا شود.

 

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در این دوران، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در ستاد استانی کرونا از ابتدا شیوع تاکنون 600 مصوبه داشتیم، ادامه داد: در حوزه معیشت مردم و انتخاباتی که در پیش رو داریم، به نظر بنده ستاد امر به معروف و نهی از منکر می تواند در این زمینه ها مؤثر واقع شود.

 

 

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و تکلیف شرعی و الهی هر فرد است که در این راستا باید یک کار جدی مردمی در فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر اتفاق بیفتد.

 

 

وی با بیان اینکه اساسی ترین کار، احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واژه مثبتی در بین مردم نیست و مردم ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ترس و واهمه دارند در صورتی که این اتفاق کاملاً فرهنگی است که در خیلی از وقایع روزگار اتفاق می افتد.

 

 

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه قاعدتاً با توجه به توضیحات به نظر می رسد در سیاست ها و راهبردهای شورای امر به معروف و نهی از منکر یک تغییراتی اتفاق افتاده است، گفت: کار کارشناسی، تحقیقی و پژوهشی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر خیلی می تواند کمک کند.

 

 

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) فرمودند «مردم به تربیت نیک نیازمند تر هستند تا به زر و سیم» گفت: به نظر بنده اگر بتوانیم در خصوص مسائل اخلاقی، تربیتی و امر به معروف و نهی از منکر یک کار اجرایی شکل دهیم، می تواند کارسازتر باشد.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه دستورالعملی در استان کرمان در قالب قرارگاه وجود داشته باشد که خیلی مؤثر است؛ با اشاره به اینکه مبنای دستگاه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین و مرتباً مورد تأکید مقام معظم رهبری است، ادعا کرد: هیچ رد پایی از سند 2030 در آموزش و پرورش وجود ندارد.

کد خبر 1035317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha