پیشگیری و مدیریت بحران در کشور کمرنگ شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ساختمان سازی های غیراستاندارد در زمان بروز حوادثی چون زلزله می تواند حادثه خیز و بحران ساز باشد، گفت: پیشگیری و مدیریت بحران در کشور کم رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» در دیدار با «اسماعیل نجار»، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور،اظهار کرد: پیشگیری و مدیریت قبل از حوادث از توصیه های اکید دین اسلام است که در جامعه کنونی ما کم رنگ شده است.

 

وی تصریح کرد: در آموزه ها و سیره های اهل بیت (ع) پیشگیری از بحران و حوادث به کرات بیان شده اما در زندگی روزمره کنونی این آموزه ها عملیاتی نشده است.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: البته در سال های اخیر اقدامات مناسبی در حوزه های منابع طبیعی و آبخیزداری انجام گرفته که نهال کاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان های جنوب استان، ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از جمله اقدامات استان در مهار و کنترل نزولات جوی است.

 

وی بیان کرد: اما در برخی مناطق مشاهده می شود که حریم رودخانه ها به علت ساخت و سازهای غیرمجاز عمرانی یا مسکونی کوچک و آسیب پذیر شده است به گونه ای که با کوچکترین تندآب و سیلاب می تواند خسارت های عدیده ای را ایجاد کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: بروز سیلاب و ایجاد خسارت به تاسیسات و ابنیه ها حاصل ضعف دانش مدیریتی است که پیش از ایجاد ساخت و سازها مکان یابی درست را انجام نداده اند.

 

وی همچنین از ساخت و سازهای غیر اصولی مسکونی شهری انتقاد کرد و افزود: ساختمان سازی های غیراستاندارد در زمان بروز حوادثی چون زلزله می تواند حادثه خیز و بحران ساز باشد.

 

امام جمعه ایلام خواستار ایجاد اماکنی در داخل شهرها برای تجمع مردم در زمان بروز حوادثی چون زلزله یا سیلاب شد و گفت: در این گونه مواقع تجمیع مردم در یک مکان نزدیک یا داخل شهر خدمات رسانی به آنها تسهیل می یابد و همچین اینگونه اماکن برای برگزاری مراسمات خاص چون رژه، راهپیمایی و انواع تجمع ها کاربرد دارد.

کد خبر 1035835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha