لزوم اهتمام بیشتر برای اجرای قانون جامع حدنگار در خراسان جنوبی

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن قانون جامع حدنگار (کاداستر)در خراسان جنوبی باید اهتمام و اراده جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» امروز (۲۴ اسفند) در دومین نشست تخصصی درباره موضوع اجرای کامل ماده ۹ قانون جامع حدنگار (کاداستر) اظهار کرد: طبق قانون جامع حدنگار مصوب شد که از سال ۹۴ تا ۹۹ اجرای کامل طرح کاداستر در کشور به اتمام برسد، اما متاسفانه اجرای طرح در گذشته با مشکلات و موانعی مواجه شد، لذا آنگونه که باید شاهد اجرای این قانون نیستیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: متاسفانه اهتمام و اراده جدی در حوزه اجرای قانون جامع حدنگار وجود ندارد.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا یکی از دلایل ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی مشکلات مربوط به حوزه ثبت اسناد و املاک دانست و افزود: برای حرکت در مسیر قضازدایی راهی جز اجرای کامل قانون نداریم و یکی از قوانین در راستای پیشگیری از وقوع جرم، قانون کاداستر است که تکالیفی را برای همه دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده و ادارات و سازمان‌ها باید با مجموعه ثبت اسناد و املاک همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات به حوزه کاری شرکت آب منطقه‌ای و بستر و حریم انهار و ردوخانه ها و منابع طبیعی برمی‌گردد که دغدغه‌ای در حوزه انفال عمومی است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در استان در حوزه اقتصاد با قانون حدنگار محقق خواهد شد، گفت: در راستای تهیه اطلس سرمایه گذاری استان اگر نواقصی وجود دارد باید برطرف شود و اگر اطلاعاتی از دستگاه‌ها نیاز است همکاری صورت گیرد تا جانمایی خوبی در این حوزه انجام شود.

 

وی در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم با توجه به نگاهی که در رأس قوه قضاییه است‌ ‌کاهش ورودی پرونده‌ها را داشته باشیم باید نظم ‌و ‌ثباتی در این حوزه اتفاق بیفتد.

کد خبر 1037616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha