چشم انداز کارآفرینی برای بچه های مسجد

کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی برای بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری با ظرفیت زیست بوم مجازی چشم انداز و برنامه سال آینده این نهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی یکی از مسائل مهم است که چند سالی است در کل کشور فراگیر شده و گفتمان های آن به سطوح مختلف رسیده و امسال به صورت جدی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد دنبال شد.

 

آموزش و جهت دهی به این حرکت مهم در طرح ایران قوی شکل گرفت و بر اساس پیش بینی ها در سال آینده رونق بیشتری خواهد داشت که البته برخی از کانون های مساجد در این حوزه وارد شده بودند و به خودکفایی مالی نیز رسیده اند.

 

تنها کانون های مساجد نیستند که باید به این مقوله توجه کنند، بلکه اعضای آن ها نیز باید توانمند و در عرصه کارآفرینی نقش خود را به خوبی ایفا و فرصتی برای پیشرفت خود و اطرافیان بشوند.

 

کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی برای بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری با ظرفیت زیست بوم مجازی چشم انداز و برنامه سال آینده این نهاد است که معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در همایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان به آن اشاره کرد و گفت: کارآفرینی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... برنامه دوم طرح ملی فهما در سال آتی است و تلاش می کنیم خدمات ارائه شده توسط کانون ها مبتنی بر نیازهای افراد در جامعه بر پایه های اقتصادی باشد.

 

*ثبت 97 طرح کارآفرینی در کانون های مساجد اصفهان

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: در قالب برنامه ایران قوی97 طرح کارآفرینی از کانون های مساجد این استان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام محمدرضا نیستانی ادامه داد: 97 کانون در این طرح همکاری و مشارکت داشته اند که با ارزیابی کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور امتیاز گرفته اند.

 

وی ادامه داد: آموزش کارآفرینی برای اعضای کانون های مساجد پیش بینی شده که هزار و 29 نفر از برنامه های آموزشی مجازی استفاده کرده اند.

 

*کارآفرینی کانون ها در دوران کرونا

 

کانون های مساجد در تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده نقش آفرینی کرده اند، که این موضوع کارآمدی خاصی داشته  جلوه های واقعی را نشان داده است.

 

مدیرمسئول کانون علامه محسن فیض کاشانی از تولید و توزیع ۱۰ هزار ماسک و گان پزشکی خبرداد و اظهارداشت: استفاده از ظرفیت مردمی و جوانان نقش موثری دارد.

 

«سیدحسین موسوی» افزود: کانون های مساجد در حوزه تولید و توزیع نقش موثری داشته اند و نقش خود را در حوزه فرهنگی و همچنین اقتصادی ایفا کردند.

کد خبر 1037731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha