سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور را ۱۳ درصد است

غیاثی به اقدامات حوزه فرهنگ و هنر علیرغم کمبود اعتبارات اشاره کرد و گفت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور را ۱۳ درصد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی توفیقی است که باید تلاش کنیم در طول خدمت اثرگذار باشیم.

 

علی غیاثی به اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف در سال های اخیر علیرغم محدودیت های اعتباری اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با رفع این محدودیت ها انتظارات اصحاب فرهنگ و هنر را برآورده کنیم.

 

وی سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور را 13 درصد عنوان کرد و گفت: با وجود این مشکلاتی که پیش آمد برکات بسیاری را هم شاهد بودیم و این باعث شد که برنامه‌های مختلفی در سطح ملی با استفاده از ظرفیت مجازی اجرایی شد.

 

غیاثی بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در موقعیت کنونی کشور تاکید کرد و افزود: در دوره ای زنجان به عنوان نخستین استان در بحث خیرین کتابخانه ساز وارد عمل شده و  الگوی سایر استان‌ها شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی مداخله زبان هنر موثرترین مداخله است، ادامه داد: وزارت ارشاد در حوزه اداره کشور وظیفه راهبردی دارد.

 

خدابخش مرادی ادامه داد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نیز از دیگر موضوعاتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده دارد و خبر و نقشی که در حوزه تحول و شتاب بخشی و فضای رشد و نمو دارد، یک مقوله مهم در این بخش است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر یکی از سخت‌ترین جایگاه‌ها در جامعه است، گفت: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مدیریت گسترده نحله‌های مختلف فکری است.

 

محمدربیع احمدخانی به خسارت 54 میلیارد تومانی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه بسیار مهم است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز از  21 شهر استان 15 شعر فاقد فضاهای مناسب است که باید نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.

 

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ارشاد حمایت از فعالان فرهنگی و هنری خسارت دیده از کروناست که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

کد خبر 1038455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha