مشارکت حداکثری و اخلاق مداری از جمله ضروریات انتخابات است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: مشارکت حداکثری، آرامش و سلامت انتخابات، رعایت قوانین، رقابتی بودن انتخابات، فراگیری، اخلاق مداری و انتخاب اصلح از ضروریات انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۶ فروردین حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو، گفت: نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سال است و شب و روز نیمه شعبان علاوه بر ولادت امام زمان (عج) از لیالی مهم است و شب نیمه شعبان، شب احیاء، برقراری ارتباط با خدا و شب زیارتی ابا عبدالله الحسین (ع) است.



امام جمعه کهنوج به بیان وظیفه شیعیان در دوران غیبت پرداخت و ابراز کرد: حفظ دین، احساس حضور امام عصر (عج)، پیروی از ولی فقیه، التزام و پایبندی به انجام واجبات و ترک محرمات، تلاش برای حل مشکلات شیعیان و انتظار فرج، از جمله وظایف شیعیان در دوران غیبت است.


وی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را نیز بر اساس توجه به تولید انتخاب کردند و این موضوع بیانگر این است که تولید مهمترین امر نظام در بعد اقتصادی است.


حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: امروز پس از گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی بعید است که دستاورد های شگرف نظام اسلامی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، منطقه ای و دفاعی انکار شود اما اقتصاد به دلایل مختلفی برجا مانده است و توفیق چندانی حاصل نشده است و راه حل آن، روی آوردن به اقتصاد مقاومتی، گفتمان خنثی سازی تحریم ها، حمایت از تولیدات، رفع موانع تولید و روی کار آمدن دولت جوان، انقلابی و تیمی تازه نفس و با انگیزه است.


خطیب جمعه کهنوج با اشاره به انتخابات پیش رو، تاکید کرد: مشارکت حداکثری، آرامش و سلامت انتخابات، رعایت قوانین، رقابتی بودن انتخابات، فراگیری، اخلاق مداری و انتخاب اصلح از ضروریات انتخابات است.


وی با بیان این مطلب که روز نیمه شعبان روز سرباز ان گمنام امام زمام (ع) است ضمن تشکر از زحمات آنها سربازان گمنام امام زمان (عج)، عنوان کرد: از افتخارات برادران اطلاعات این است مدال سربازی گمنام امام زمان (عج) از حضرت امام خمینی (ره) و به فرموده رهبری کسب کردند.


حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: صیانت از ارزش های انقلاب و ولایت فقیه، مدیریت بحران های اجتماعی در کشور، مقابله با مفاسد کلان و پولشویی، شناسایی شبکه های جاسوسی، هشدار دهی به مسئولین و مبارزه با قاچاق چیان کلان مواد مخدر گوشه ای از خدمات وزارت اطلاعات است البته وزارت اطلاعات بر پایه شرع، قانون و اخلاق ترسیم شده است.


امام جمعه کهنوج به 12 فر وردین روز جمهوری اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و همه ما وظیفه داریم از نظام اسلامی دفاع کنیم.


وی در خاتمه با اشاره به ۶ سال مقاومت مردم یمن، یادآور شد: عظمت انصار الله در ایمان عمیق به وعده های الهی، وحدت، همدلی و چشیدن پیروزی از مسیر گفتمان مقاومت و عدم دلبستگی به وعده های فریبنده غرب و استکبار است.

کد خبر 1040588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha