جایزه بهترین تئاتر کودک برای آستان مقدس عباسی(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از کسب جایزه بهترین تئاتر کودک در جشنواره فرهنگ و هنر میسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «حسنین فارق» مسئول واحد تئاتر کودک و نوجوان در بخش رسانه  آستان مقدس حضرت عباس(ع)، گفت:  این آستان با تئاتر (لا تقُلْ كاو كاو) در جشنواره فرهنگ و هنر میسان که به طور مجازی در استان میسان برگزار شد، شرکت کرد و جایزه بهترین نمایش تئاتر این جشنواره را به دست آورد.

 

فارق افزود: نخستین دوره از جشنواره فرهنگ و هنر میسان به نام «محمد جبار حسن» شاعر کودک برگزار شد. این نمایش یکی از آثار نمایشی تولید شده این واحد است. این نمایش از ویژگی های متعددی برخواردار بود که باعث در صدر نمایش های دیگر قرار گیرد. مهم‌ترین ویژگی آن نشان دادن مجموعه ای از ارزش ها و اصل مهم تربیتی و اخلاقی در دوران کودکی است.

 

وی ادامه داد: نمایشنامه این تئاتر توسط استاد «سحر الشامی» نوشته شده است و استاد« مهند ناهض الخیاط» کارگردانی وی را برعهده داشت. وی این اثر را به صورت یک تابوی هنری یکپارچه تبدیل کرد تا پیام آن را به مخاطبان برساند.

 

واحد کودک و نوجوان آستان مقدس عباسی آثار متعددی را با هدف مخاطب قرار دادن کودک با زبان هنر نمایش خلق کرده است. این آثار به افزایش آگاهی و اطلاعات و دانش آنها کمک می کند.

 

جایزه فرهنگ و هنر میسان بهترین فیلمنامه مونودراماتیک کودکان، بهترین ترانه کودکان، بهترین اجرای تئاتر کودک، جایزه نقاش کوچک، بهترین نشریه پژوهشی در فرهنگ کودکان، بهترین نشریه مخاطب کودکان، بهترین موسسه فرهنگ و هنر کودکان، بهترین انتشارات داخلی کودکان را انتخاب کرد. در این جشنواره صدها نفر در زمینه های مختلف شرکت کردند.

کد خبر 1040747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha