لزوم ورود جدی دستگاه قضا به حمایت از محیط بانان

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم حمایت کامل دستگاه قضا از محیط بانان تاکید کرد و گفت:برخی از شکارچیان اقدام به شکار غیرقانونی می‌کنند و به محیط بانان آسیب می‌رسانند؛بیش از ۱۳۰ محیط بان شهید داریم، برخورد قاطع با متخلفین زیست محیطی مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۲۰فروردین) در خطبه مجازی نماز جمعه مصلی ساری، ضمن تاکید بر رعایت تقوا توسط همه مردم، اظهار کرد: سعادت انسان در این است که مسیر درست را بشناسد و در پیش بگیرد‌ تا به سعادت و خوشبختی برسد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خطبه دوم و بیست و پنجم نهج‌البلاغه افزود: حضرت علی (ع) با اشاره به دوران جاهلیت در نهج‌البلاغه، بیان کردند؛ اگر پیامبر اکرم (ص) و بعثت نبود، فتنه‌های دوران جاهلیت گسترده می شد و مردم پیروی از شیطان می‌کردند و پیامبر با راهنمایی و دعوت مردم به سوی خدا، بهترین هدایت را داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: برای ارزیابی یک جامعه نباید صرفا به مسائل مادی و اقتصادی توجه کرد، بلکه ارتباط جامعه با خدا و ارتباط مردم با هم، تواضع، نوع‌دوستی و ایمان باید ارزیابی شود، واژه‌های جاهلیت و ضلال مبین در قرآن آمده تا ملاک ارزیابی یک جامعه باشد.

 

خطیب جمعه ساری، در ادامه با اشاره به فرازی از دعای پیغمبر اکرم (ص) که در شب نیمه شعبان قرائت می‌کردند، بیان کرد: ترس از خداوند باید به اندازه‌ای باشد که ما را از گناه بازدارد، به مقداری باید خدا را اطاعت کنیم که بتواند ما را به رضوان خودش برساند، به اندازهای که مصیبت‌ها بر ما آسان باشد باید یقین داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان شعار محوری سال ۱۴۰۰، گفت: امیدواریم مردم و مسئولان به سه مقوله؛ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توجه کنند، بهار طبیعت جاری که ( متاسفانه برخی‌ها با آن درست رفتار نکرده و تعرض می‌کنند) ، مصادف با بهار قرآن (ماه رمضان) و بهار بشریت (امام زمان (عج) ) است ما به این بهارها نیاز داریم.

 

وی با اشاره به لزوم حضور محیط‌بانان در طبیعت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان محیط بان استان زنجان، گفت: متاسفانه برخی از شکارچیان اقدام به شکار غیرقانونی می‌کنند و به محیط بانان آسیب می‌رسانند ما بیش از ۱۳۰ محیط بان شهید داریم، دستگاه قضایی کجاست؟ متاسفانه شاهد برخورد خشن دستگاه قضا با همین محیط‌بانان حافظ طبیعت هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و نظافت مساجد در حال انجام است، البته متاسفانه آقایان درب مساجد ماه رمضان را تخته کردند و از دو هفته پیش گفتند که این ماه تعطیل است، در حالی که با یک تصمیم نادرست مسافرت‌ها را آزاد گذاشتند دیدیم که نقاط آبی و زرد کرونایی به سمت نارنجی و قرمز شدن رفت.

 

خطیب جمعه ساری با تاکید بر تدبیر درست توسط مسئولان ادامه داد: چرا فقط ماه رمضان!! لب سواحل و مراسمات آنچنانی فراموش شد؟ نسبت به ماه مبارک و مساجد نباید ناسپاس باشیم.

 

وی اظهار کرد: بیستم فروردین ماه سالروز شهادت شهید اهل قلم " مرتضی آوینی" است، هنر انقلاب اسلامی که با دست هنرمندان انقلابی به منصه ظهور می‌رسد باید قدر این هنرمندان را بدانیم و از آن‌ها تقدیر کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآورشد: بیستم فروردین روز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا و روز انرژی هسته‌ای است‌، که نشان دهنده این است که رشد ما معلول قطع وابستگی به دنیای استکبار است، امام راحل از این کار استقبال کردند چرا که این رابطه همچون رابطه گوسفند با گرگ بود که به نفع گرگ تمام می‌شد، ما باید همه رشته‌های وابسته به غرب و دشمنان را قطع کنیم تا در همه زمینه‌ها استقلال پیدا کرده و به داخل تکیه کنیم، ما باید از تحریم یا هر تهدیدی فرصت به‌دست بیاوریم.

 

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: لزومی ندارد مذاکره کنیم، حرف مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید تحریم‌ها برداشته شود و راستی آزمایی صورت بگیرد تا ما به تعهدات برجامی خود برگردیم، و اینکه نیازی نیست ما برویم مذاکره کنیم آن‌ها بیایند. مورد توجه همگان باشد/

 

وی افزود: روز بیست و دوم فروردین ماه روز گرامیداشت، استاد اخلاق "ملاحسین قلی همدانی" و روز بیست و پنجم فروردین ماه بزرگداشت عطار نیشابوری،  شهید سردار رضا چراغی و شیخ الرئیس ابوعلی سینا است  که باید گرامی بداریم‌.

کد خبر 1044234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha