هیچ الگویی برای معلمان شایسته تر از شهید مطهری نیست

کلانتری به جایگاه و ارزش تفکر شهید مطهری در جامعه اشاره کرد و گفت: هیچ الگویی برای معلمان شایسته تر از شهید مطهری نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در آئین بزرگداشت مقام معلم که به صورت ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد ضمن گرامی داشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: امیدوارم شرایط مناسب برای حضور دانش‌ آموزان و معلمان در کلاس‌ های درس فراهم شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی تاثیر بیشتری از اعمال محدودیت در مقابله با کرونا دارد، گفت: جامعه فرهنگیان در این راستا نقش مهمی ایفا می کنند.


وی یادآور شد: اگر دنبال عبور از شرایط خطرناک کرونا هستیم، باید به یک مفهوم مشترک برای مقابله با کرونا برسیم.

 

کلانتری بر فرهنگ‌ سازی در مبارزه با کرونا تاکید کرد و ادامه داد: نقش فرهنگیان در فرهنگ‌ سازی جهت مبارزه با کرونا می‌ تواند تأثیر به‌ سزایی داشته باشد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه و ارزش تفکر شهید مطهری، گفت: اگر شهید مطهری امروز در جامعه دارای جایگاه ارزشمندی بوده، ناشی از زحمات و مجاهدت‌های این عالم وارسته است.

 

وی خاطرنشان کرد: انسانی که دارای تقوا باشد، مطابق با آموزه‌ های دینی و قرآن کریم، خداوند متعال معلم انسان می‌ شود.

 

کلانتری با اشاره به اینکه اگر دنبال تأثیرگذاری و خدمت صادقانه به مردم هستیم، باید مجاهد و تلاش‌ گر باشیم، یادآور شد: یک معلم موفق و شاخص باید آگاه به مسائل و به‌ روز باشد و اخلاق حسنه را سرلوحه کار و فعالیت قرار دهد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رعایت عدالت و انصاف در زندگی اشاره کرد و گفت: اگر دنبال زندگی خدایی و مطابق با قرآن هستیم، باید با مردم شفاف باشیم و اگر یک معلم با مردم نیکو سخن بگوید، به طور قطع آن سخن ها در مردم اثر خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: معلمان باید تلاش کنند به آموزه‌ های دینی عمل کنند تا جامعه به سمت یک جامعه قرآنی و الهی پیش برود.

 

کلانتری اظهار کرد: فقط مدرسه می‌ تواند روابط عاطفی، عشق و علاقه بین معلم و دانش‌آموزان را برقرار کند و امیدواریم که با برچیده شدن سایه منحوس ویروس کرونا این مسیر مقدس فراهم شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه یک آموزگار می تواند منبع تحول باشد، ابراز کرد: بدون شک یک معلم با حسن رفتار خود می تواند مدیران توانمند در آینده را تربیت کند.

 

گفتنی است در این آئین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ۲۱ نفر از معلم های استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از سایر معلم های نمونه استان تجلیل شد.

کد خبر 1052968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha