مرمت راه های تردد عشایری شیروان آغاز شد

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: مرمت راه های تردد عشایری این شهرستان آغاز شد.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان  اظهارداشت: اخیرا مرمت پنج شاهراه اصلی تردد عشایر این شهرستان آغاز شده که  ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۰ خسارت ایل راه ها برای مرمت ایل راه های عشایری این شهرستان مصوب شده است.

 

 مدیر اداره امور عشایری شیروان با بیان اینکه که این میزان اعتبار پاسخگوی اتمام این طرح ها نیست، بیان کرد: تکمیل مرمت پنج مسیر و شاهراه اصلی تردد عشایر این شهرستان، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

 

ابراهیمی عنوان کرد: خسارت به ابنیه راه ها و زیرساخت های عشایری در اولویت کار قرار گرفته که مرمت سه مسیر اصلی که از مهرماه سال گذشته شروع شده بود به پایان رسیده است و پنج مسیر به تازگی شروع شده است که اتمام آن بستگی به تخصیص به موقع اعتبارات دارد.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت دسترسی راحت عشایر به ییلاق ها و مسیرهای ارتباطی خاطرنشان کرد: اعتبارت مصوب شده جهت مرمت راه ها، تخریب پل های ارتباطی، سازه های گابیونی و حفاظتی جاده ها، آب نماها، آب گذرهای جاده ای و مرمت و بازسازی راه هزینه خواهد شد که با اتمام این عملیات بیش از ۵۰۰ خانور عشایری از مسیرهای اصلی تردد و راه مناسب برخوردار خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: طول کل راه های عشایری این شهرستان ۴۸۰ کیلومتر در ۱۸ مسیر کوچ و ایل راه موجود شمالی، میانی و جنوبی است.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان ادامه داد: عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1054620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha