شیروان، صاحب سینمای دیجیتالی شد

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: طی هشت سال گذشته، شیروان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی صاحب سینمای دیجیتالی شد.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: قبلا به دلیل نبود مکان مناسب، دومین شهر خراسان شمالی سینما نداشت که اینک صاحب سینمای دیجیتال در مجتمع غدیر است و ظرفیت آن 280 صندلی است که قبل از شیوع کرونا استقبال خوبی برای اکران فیلم ها صورت گرفته است.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده بیش از 300 مورد اکران فیلم فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، دفاع مقدس و غیره، 50 مورد اجرای نمایش و 50 مورد شب موسیقی توسط هنرمندان عرصه های مختلف صورت گرفته که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است.

 

عباسپور خاطرنشان کرد: در این مدت با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده یک مورد پلاتو افتتاح، سه موررد سند کتابخانه روستایی اخذ شد، هفت مورد نمایشگاه قرآن کریم و مجوز سه آموزشگاه آزاد موسیقی اخذ شد که قبلا این شهر از داشتن آموزشگاه موسیقی محروم بود.

 

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته 50 مورد نمایشگاه فرهنگی هنری و هنرهای تجسمی، 40 مورد اجرای مراسم تعزیه، 30 کارگاه آموزشی عکاسی و هنری، یک مورد مجوز موسسه فرهنگی هنری چندمنظوره و تک منظوره، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری استان، تئاتر کودک استان، جسشنواره فیلم ها، مسابقات نقاشی و خط تحریری برگزار شده است.

 

وی عنوان کرد: در حوزه مشاغل خانگی 40 مورد مجوز در این دولت اخذ شده که هر کدام با تسهیلات  100 تا 150 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله بوده است.

 

به گفته مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان اینک بیش از 500 هنرمند در عرصه های مختلف فرهنگی هنری شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

 

 

کد خبر 1057335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha