نقش کانون های مساجد در تبین ماهیت شیطانی رژیم صهیونیستی

مساجد و کانون های فرهنگی هنری در کشور به عنوان پیشقراولان فعالیت های بصیرتی و فرهنگی اهمیت بسیاری در تبین ماهیت شیطانی استکبار و رژیم صهیونیستی دارند و ضرورت دارد این مراکز با بهره گیری از ابزار رسانه در این مسیر گام بردارند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: «مسئله‌ فلسطین، مسئله‌ اول دنیاى اسلام است»، این جمله را مقام معظم رهبری در سال 1393 بیان داشتند و به خوبی پیداست که در میان همه مسائل مهم امروز جهان به ویژه جهان اسلام موضوع اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از چه میزان اهمیتی برخوردار است.

 

در چند روز گذشته شاهد تنش هایی در منطقه میان جبهه مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی بودیم که نتیجه این تنش ها شهادت تعداد بی شماری از کودکان و زنان فلسطینی بود، اتفاقی که روح هر انسان آزادی خواهی را به درد می آورد هرچند که این اتفاقات با پاسخ کوبنده حماس مواجه شد اما اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین و جنایت های بی شمار آنها سندی محکم برای نامشروع بودن این کشور جعلی است.

 

برهمگان پوشیده نیست که نبرد مسلمانان با صهیونیست ها یک نبرد تاریخی است اما این نبرد امروز از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده و بیشتر حملات به شکل سایبری و رسانه ای بوده است؛ با توجه به ماهیت فعالیت های مساجد در سراسر جهان اسلام این فرصت بسیار مناسبی برای پاسخ دادن حملات رسانه ای رژیم صهیونیستی توسط مساجد در رسانه ها است.

 

مساجد و کانون های فرهنگی در کشور ایران به عنوان پیشقراولان فعالیت های بصیرتی و فرهنگی اهمیت بسیاری در تبین ماهیت شیطانی استکبار و رژیم صهیونیستی را دارند که ضرورت دارد این مراکز با بهره گیری از ابزار رسانه در این مسیر گام بردارند.

 

کانون ها مساجد با بصیرت افزایی صدای مظلومیت مسجدالقصی را منعکس کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در گفت وگو با خبرنگار شبستان در اهوز اظهار می کند: آنچه که در طول بیش از 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی همواره از اولویت ها بوده، سیاست کلی حمایت از مردم فلسطین است که این سیاست حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز وجود داشت.

 

«حجت الاسلام مرتضی همت پور» با بیان اینکه سیاست های دفاع از مردم فلسطین امروزه در جمهوری اسلامی توسعه یافته است می افزاید: باید دقت داشته باشیم که موضوع دفاع از مظلوم ریشه در قرآن، روایات و احادیث اهل بیت (ع) دارد و امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان فقهای زمان و اسلام شناس موضوع فلسطین را مسئله مهم مسلمانان می دانند.

 

وی با تاکید بر اینکه اسلام هیچگونه حدو مرزی ندارد و در هر نقطه ای که صدای مظلومی برسد وظیفه مسلمانان حمایت از مظلومان است اضافه می کند: همانگونه که می دانیم بیش از 70 سال است رژیم صهیونیستی علاوه بر اخراج مردم بی دفاع فلسطین از زمین هایشان، جنایت های بسیاری را علیه این مردم انجام داده که بر مسلمانان واجب است از حق این مردم مظلوم دفاع کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان بر نقش محوری کانون های مساجد در تبین مظلومیت مردم فلسطین تاکید کرد و ادامه می دهد: یکی از وظایف مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد بصیرت افزایی است؛ ضرورت دارد کانون های مسجد در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در برابر ظالم ایستادگی کنند.

 

وی تصریح می کند: برای مجموعه کانون های مساجد مسجدالقصی هم به عنوان قبله اولین مسلمانان و هم به عنوان یک مسجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از این رو با بصیرت افزایی صدای مظلومیت مسجدالقصی را منعکس کنند.

 

مساجد می تواند مظلومیت فلسطین را تیتر اول خبری جهان کنند

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اهواز نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز عنوان می کند: فلسطین در تاریخ اسلام همواره از اهمیت بسیار بالایی برای مسلمانان برخوردار است و نباید این حساسیت به وسیله رسانه های غربی کاهش پیدا کند.

 

«حجت الاسلام سید علی موسوی کیا» با بیان اینکه مساجد باید فعالیت های رسانه ای خود را بیش از پیش تقویت کنند می گوید: مهمترین حربه ای که رسانه های غربی برای از بین بردن حساسیت موضوع فلسطین به کار می برند تبلیغات رسانه ای است، بنابراین ضرورت دارد مجموعه های فرهنگی در رسانه های عمومی و شخصی خود نسبت به روشنگری موضوع فلسطین اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اهمیت نقش توسعه فعالیت های رسانه ای در مساجد و کانون های فرهنگی اذعان می کند: مساجد می توانند با فعالیت درست در فضای مجازی موضوع مظلومیت فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی را به تیتر یک رسانه های در سراسر جهان تبدیل کنند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اهواز یاد آور می شود: مساجد می توانند با راه اندازی پویش های مختلف در زمینه نقاشی، حمایت از مظلومان، مسجدالقصی و ... حساسیت موضوع فلسطین را تقویت کنند تا رسانه های بیگانه امکان سوءاستفاده از بایکوت خبری رژیم صهیونیستی را نداشته باشند.

 

کد خبر 1058113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha