انتخابات یک آزمون مهم در پیشروی جامعه است/ ملاک انتخاب افراد از منظر قرآن کریم

حجت الاسلام قنبری گفت: یکی از آزمون ها و رویدادهای مهم جامعه ما انتخابات است و ما نقش موثر و قوی در آن خواهیم داشت.

حجت الاسلام «علی قنبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ » (در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏ دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند ) و این آیه بیانگر آن است در انتخاب سرنوشت خود مختار هستیم  و برای سعادت و شقاوت خود می تواند قدم برداریم.

 

امام جمعه فاضل آباد  ادامه داد: قرآن به عنوان دفترچه راهنمای بشریت اینگونه می فرماید « فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا» (هرگز برای سنّت خدا تبدیل نخواهی یافت، و هرگز برای سنّت الهی تغییری نمی‌یابی)  و این سنت تحویل  بردار و تبدیل بردار نیست.

 

حجت الاسلام قنبری گفت: یکی از آزمون ها و رویدادهای مهم جامعه ما انتخابات است و ما نقش موثر و قوی در آن خواهیم داشت و این انتخابات ما است که می تواند ما را به رشد برساند.

 

وی افزود: برای انتخاب و فتح و پیروزی باید انسان بداند چه چیزی را ملاک قرار دهد، قرآن کریم در این مسیر ما را به نفس خود ارجاع می دهد و بیان می کند که « أَفَمَنْ كَانَ مُؤْمِنًا كَمَنْ كَانَ فَاسِقًا ۚ لَا يَسْتَوُونَ» (با این حال آیا کسانی که مؤمن اند مانند کسانی هستند که فاسق اند؟ [نه هرگز این دو گروه] مساوی و یکسان نیستند)  و لذا نخستین مولفه برای انتخاب فرد ایمان و تقوا او است.

 

امام جمعه فاضل آباد بیان کرد: آن چیزی که ملاک برتری است در سوره حجرات عنوان شده، ایمان و تقوا است.

 

حجت الاسلام قنبری افزود: ولایت پذیری «اطيعوالله و اطيعوالرسول» باید براساس قرآن در انتخاب افراد مد نظر قرار بگیرد و اگر دعوی بود فرد را به خدا و رسولش برگردانید و این نگاه به ولایت را در فردی که انتخاب می شود جدی قرار دهیم.

 

وی متذکر شد: برای بررسی این جریان می توانیم به عقبه این فرد و رفتارهای او قبل از اینکه برای مسئولیت جدیدی بیاد توجه کرد.

کد خبر 1060228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha