مرمت و بازسازی 20 مسجد استان یزد از ابتدای سال تاکنون

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 مسجد این استان مرمت و بازسازی شده است، گفت: اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی این مساجد صرف شد.

 

رضایی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از مرمت و بازسازی 20 مسجد این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: اعتباری که برای مرمت و بازسازی این مساجد صرف شده است قریب 800 میلیون تومان است.


وی با اشاره به اینکه این مساجد در بخش های تزئینات، سازه، معماری و تاسیسات مرمت و بازسازی شده اند، ادامه داد: مسجد جامع یزد، مسجد امیر چخماق، مسجد ریگ، تفت، مسجد جامع بافق و مسجد جامع فیروز آباد صدوق از جمله مساجدی هستند که در طول یک سال گذشته مورد مرمت و بازسازی قزار گرفته اند.


رضایی با اشاره به اینکه در استان یزد بالغ بر 100 مسجد ثبت ملی شده اند، گفت: قدمت، ویژگی های منحصر به فرد در معماری به لحاظ ساختاری از جمله مولفه هایی است که در ثبت ملی مساجد مورد توجه قرار گرفته شده است.


وی مسجد فهرج را یکی از قدیمی ترین مساجد این استان نام برد و تصریح کرد: این مسجد در قرن اول هجری در ایران ساخته شده است و اولین مسجد شناخته شده ایران به شمار می رود. پرونده این مسجد به عنوان اولین مسجد تاریخی ایران ثبت شده است. مسجد جامع کبیر یزد نیز در آینده نزدیک در فهرست ثبت جهانی قرار می گیرد.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه احیا و مرمت مساجد این استان از سیاست ها و اولویت های کاری این اداره به شمار می رود، اذعان کرد: در این راستا با مرکز رسیدگی به امور مساجد و اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات اسلامی استان همکاری و تعامل شده است. 
 

پایان پیام/

کد خبر 106971

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha