مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵

گلباغي از مشارکت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان در راستاي اجراي طرح ۱۴۵۵ خبر داد و گفت: اين طرح در سطح کانون‌هاي مساجد استان اطلاع رساني شده است و اميدواريم شاهد مشارکت خوب و قابل توجه اعضاي کانون‌ها در آن باشيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: طرح ملی ۱۴۵۵ به مناسبت ۱۴۵۵ مین سال نزول قرآن با مشارکت نهادها، سازمان‌ها و چهار معاونت صدا و سیما از امروز (5 تیر) آغاز شده و تا ۱۲ شهریورماه به مدت ۷۰ روز ادامه پیدا می‌کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان شعار طرح را «قرآن، امید و زندگی» اعلام و عنوان کرد: در حال حاظر بالغ بر 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد کردستان فعال هستند که امیدواریم شاهد مشارکت خوب و قابل توجه اعضای کانون‌های مساجد استان در راستای اجرای موفق این طرح باشیم.

 

گلباغی با اشاره به اجرای این طرح در دو بخش جشنواره و مسابقه پيامكي بیان کرد: رشته هاي جشنواره شامل فيلم كوتاه، خوشنويسي، نقاشي، شعر، داستان نويسي، گرافيك (طراحي پوستر)، محصولات چندرسانه اي ( فيلم موبايل از تلاوت و مفاهيم آيه، عكس نوشت، كليپ يا نماهنگ ) مي باشد كه اعضاء كانون پس از ورود به سامانه مي توانند نسبت به انتخاب رشته و بارگذاري آثار اقدام کنند.

 

گلباغی در خصوص بخش پیامکی این طرح ملی اعلام کرد: شماره سامانه پيامكي  300004444 است و روزانه به ده نفر منتخب جواير ارزنده‌اي اهداء خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح قرآنی 1455 هر هفته با محوريت يك آيه يا عبارت قرآن كريم است، افزود: پايگاه اطلاع رساني طرح bachehayemasjed.ir و qurantv. Ir/qbesharat و آدرس فضاي مجازي @qbesharat مي باشد و فايل هاي مرتبط ( متن آيات، تفسير و ... ) در اين سامانه ها بارگذاري خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در خصوص نحوه مشارکت و امتیاز طرح در رویداد ملی فهما نیز گفت: اين طرح شامل 300 امتياز در سامانه فهما مي باشد كه در سال 1400 مورد ارزيابي و محاسبه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1070516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha