راه یابی ۲۰۰ اثر به مرحله داوری جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از ارسال ۴۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «احمد حمیدی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین اختتام این جشنواره ملی با موضوع اشعار استاد شهریار همزمان با دهه ولایت و امامت در محوطه عمارت ساعت شهرداری تبریز برگزار می شود و برگزاری آن فرصت مغتنمی را برای ارائه آثار نفیس از سوی خوشنویسان معاصر به این جشنواره فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به استقبال هنرمندان خط نستعلیق برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: هیات داوری در مرحله نهایی انتخاب آثار برتر این جشنواره از بین ۲۰۰ اثر راه یافته ۳۲ اثر منتخب را معرفی خواهد کرد.

وی گفت: در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره،  نمایشگاهی از آثار منتخب برای بازدید علاقه مندان به خوشنویسی خط نستعلیق برپا می شود..

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: بسترسازی برای به کارگیری متون ادبی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مبدع خط نستعلیق استاد میرعلی تبریزی، پاسداشت مقام استاد شهریار، آشنایی نسل جوان با گنجینه‌های ارزشمند و مفاخر هنری و معرفی و بسط فرهنگ وادب آذربایجان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی باشاره به این‌ که تبریز خاستگاه خط نستعلیق است، یادآوری کرد: اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی،  ارج گذاری به مفاخر و هنرمندان و شناسایی و معرفی استعدادهای هنری در عرصه خط نستعلیق از دیگر اهداف این جشنواره است.

کد خبر 1075595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha