فرهنگ فاطمی باید در جامعه مطرح شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با تاکید بر لزوم الگوگیری زنان از حضرت فاطمه(س) در همه برهه های زندگی، گفت: باید فرهنگ فاطمی باید در جامعه مطرح شود.

«حجت الاسلام احمد حمیدی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ماه ذی الحجه را برای مسلمانان و بخصوص شیعیان از مهم ترین و پربار ترین ماه عنوان کرد و گفت: این ماه هم موسم حج و عید قربان و عید غدیر را در خود جای داده و همچنین شروع ماه ذی الحجه نیز سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، ضمن تبریک سالروز این پیوند آسمانی در اول ذی الحجه افزود: متاسفانه امروزه ازدواج ها بسیار پرهزینه است و موجب می شود که جوانان از لحاظ مالی رغبتی برای ازدواج نشان نمی دهند اما بهترین الگو برای ازدواج این زوج آسمانی می باشند که ازدواجی آسان و به موقع و پایدار و پربرکت داشتند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت ولی عصر (عج) مبنی بر اینکه دخت گرامی پیامبر بزرگوار اسلام(ص)  برای من بهترین اسوه و بهترین الگو می باشد، خاطر نشان کرد: امام عصر(عج) حضرت فاطمه(س) را برای خودشان اسوه و الگو معرفی می کنند یعنی برای تمام بشریت و تمام بانوان و خانواده هاد ر راستای دستیابی به تعالی، رشد، کمال و تحکیم بنیاد خانواده این بانوی بزرگوار بهترین اسوه است.

حمیدی تصریح کرد: خانواده ها تلاش می کنند تا فرزندانشان را که ثمره زندگیشان هستند، خوب تربیت کنند و خوب آموزش بدهند و زندگی متعالی داشته باشند و برای وصول این مقصود، بهترین اسوه حضرت فاطمه زهراست. تمام ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار می تواند برای همه ما الگو باشد، آن حضرت هم در بحث ازدواج، شیوه فرزند پروری، شیوه های همسرداری برای بانوان، جامعه و زوج های جوان می تواند بهترین الگو باشد.

وی تاکید کرد : این بانوی بزرگوار برای تمام مراحل زندگی اعم از اخلاقیات، زندگی فردی، زندگی اجتماعی، حضور در تجمعات در عبادت و امام شناسی و تبعیت از امام زمان بهترین الگو و اسوه هم برای مردان و هم برای زنان می باشند.

وی یادآور شد: در این ایام که هم روز ازدواج و هم هفته حجاب و عفاف را در برمی گیرد به همت حوزه فرهنگی شهرداری تبریز و با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با بیماری همه گیر،در فضای باز برای مخاطبین محدود، نشست ها و برنامه هایی برگزار می شود البته بیشترین فعالیت در فضای مجازی به صورت تولید محتوا می باشد، هم در مورد روز ازدواج و هفته حجاب و عفاف هم در مورد ازدواج آسان و بهنگام و پایدار محتوا سازی می شود برای مخاطبان و هم در برخی نشست ها و برنامه ها این مطالبی مطرح می شود.

حمیدی یکی از ویژیگی های بارز و برجسته حضرت فاطمه (س) را موضوع عفاف و حجاب و عفت و پاکدامنی عنوان کرد و گفت: باید به صورت برجسته این ویژگی دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) در جامعه مطرح شود، چون جامعه امروزی بسیار نیازمند پرداختن به این مسئله است و باید فرهنگ فاطمی در جامعه مطرح شود.

وی افزود: علاوه بر بحث تولید محتوا در فضای مجازی، تجلیل از همکاران شهرداری که در سال های اخیر با مهریه 14 سکه بهار آزادی ازدواج کرده اند نیز برنامه ویژه  داریم که این نوع ازدواج ها برگرفته از فرهنگ فاطمی است که با کمترین مهریه ازدواج کرده اند و مراسم نمادینی برگزار می شود که هدف از آن تشویق برای ازدواج های آسان و صحیح است که با مهریه های معقول و کم صورت می گیرد و مطلوب هم این است که با مهریه های کم و انتخاب های صحیح، ازدواج ها آسان انجام شود، هزینه های اضافی نباشد تا موانع از سر راه ازودجا جوانان برداشته شود.

 

کد خبر 1075918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha