برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) به بهداشت روانی جامعه کمک می کند

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) گفت: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) به بهداشت روانی جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام حسن شجاعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری امام حسین (ع) گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید پروتکل های مد نظر در عزادری ها را اعلام و عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) نیز باید این پروتکل ها را رعایت کنند.

 

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکیدی که ما بر ضرورت برگزاری عزاداری ها داریم، این است که این عزاداری ها به بهداشت روان جامعه کمک می کند، متخصصان در رشته های مختلف نیز تاکید بر برگزاری این مراسم ها دارند. قطعا تاثیر بهداشت روان بر بهداشت جسم بسیار زیاد است و گاهی بسیاری از آسیب هایی که کرونا هم در میزان ابتلا و هم بر میزان فوتی ها می زند به دلیل ضعف  روحیه بیماران است که قطعا تاثیر معنوی این مراسم ها در تقویت روحیه بیماران بسیار موثر است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم ها به بهداشت روانی جامعه برای مبارزه با بیماری کرونا کمک می کند، تاکید کرد: معتقدیم برای آن دسته از جامعه که نمی توانند به صورت حضوری در مراسم عزاداری شرکت کنند، باید به صورت مجازی امکاناتی فراهم شود که آنها از آثار معنوی مراسم ها برخوردار شوند.

کد خبر 1083328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha