حمایت از ۵۰۰ هیئت مذهبی در قالب طرح «شمیم حسینی»

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در قالب طرح بصیرت عاشورایی «شمیم حسینی» (علیه السلام) از ۵۰۰ هیئت مذهبی گلستان حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» ظهر امروز (چهارشنبه 20 مرداد) در مراسم آیینی بصیرت عاشورایی شمیم حسینی (علیه السلام) اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش بزرگی از موقوفات استان گلستان مربوط به تعزیه داریی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است به منظور حمایت از فعالیت های هیئت های مذهبی در این ایام  طرح شمیم حسینی را براساس تفاهم نامه ای با تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی و اوقاف و امور خیریه گلستان برگزار کردیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در این طرح بنا است 500 هیئت مذهبی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم عزای حسینی اقدام می کنند از طریق عواید موقوفات مورد حمایت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد متذکر شد: در مرکز استان گلستان 150 هیئت براساس اجرای این طرح مورد حمایت قرار خواهد گرفت و برای سایر هیئت های مذهبی با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی حواله هایی صادر می شود.

 

وی افزود: اقلام اساسی که از سوی اوقاف و امور خیریه فراهم شده از قبیل روغن، برنج، چای و قند و محصولات فرهنگی مثل کتیبه، فلش و پرچم و غیره است و ارزش هر بسته حدود یک میلیون تومان برآورد می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و الزامات برگزاری مراسم طرح «هر خانه یک حسینیه» بنیان نهادیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: برای این منظور علاقمندان می توانند به سامانه 1000014171 پیامک ارسال کنند و مبلغان، سخنرانان و مداحان ما به محل اعزام می شوند و مراسم را با تعداد محدود و در فضای باز خانه ها برگزار می کنند.

 

کد خبر 1084087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha