وقتی آقای قاضی دست قاسم را گرفت/ابلیس به دنبال گسستن پیوندها است

حجت الاسلام عالی گفت: در آخرالزمان شیطان به دنبال از بین بردن پیوند هاست تا در جامعه هیچ سربازی برای آخرالزمان تربیت نشود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ همزمان با برگزاری شب نهم ماه محرم الحرام در هیئت ریحانة الحسین واقع در پارک ارم با نوای گرم سید مجید بنی فاطمه حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی،خطیب برجسته و ارزشمند کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

بنابراین گزارش حجت الاسلام عالی  با اشاره به عملکرد شیطان درگسستن پیوندها گفت: در آخرالزمان شیطان به دنبال از بین بردن پیوند هاست تا در جامعه هیچ سربازی برای آخرالزمان تربیت نشود. بر این اساس دو پیوند مهم در جامعه خانواده و دیگری پیوند میان مومنین با امام و رهبر معنوی جامعه است.

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: اگر در جامعه پیوند میان مردم با رهبر و امام قطع شود هیچ راه دیگری نیست که به قرب الهی برسیم.در واقع تنها راه نه یکی از راهها بلکه تنها راه برای قرب الهی و رسیدن به توحید و بندگی رفتن زیر پرچم معصومین علیهم السلام است.

 

وی افزود: روایت است روزی  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در کنار اصحاب نشسته بودند و بر روی زمین با چوب چند خط کج و یک خط راست کشیدند؛ ایشان فرمودند: "راه راست یکی است همانطور که مانند این خط ها می بینید." تنها صراط مستقیم برای رسیدن به سعادت یکی است که همان راه حضرت علی علیه السلام است.

 

این خطیب برجسته عنوان کرد: اینکه می گوییم  ائمه معصومین علیهم السلام تنها راه مستقیم برای رسیدن به قرب الهی  هستند منافی قدرت و جایگاه پروردگار عالم نیست؛ بلکه خداوند متعال همه کارهای خود را توسط خلیفه و جانشین خود انجام می دهد.

 

همان طور که می دانید خداوند در آیه تطهیر می فرماید"إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً" یعنی: بی‌گمان، خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.

 

وی افزود: خداوند متعال  از قید این "انما" یعنی فقط و فقط  استفاده کرده است در واقع پاکی و تطهیر در انحصار اهل بیت  علیهم السلام است. اما سوال اینجاست که ۱۲۴ هزار پیامبر و امامزادگان و بزرگوارانی همچون حضرت زینب سلام الله علیها نیز جزء این گروه نیستند؟

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: باید در پاسخ گفت تطهیر و پاکی مطلق در انحصار اهل بیت علیهم السلام است و بقیه پاکان توسط این بزرگواران تطهیر می شود. در واقع بقیه انبیا شاگرد معصومین علیهم السلام  هستند  به طوری که در روایت آمده است در عالم ارواح پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه السلام نبی همه پیامبران قبل خود بودند و آنها نزد ایشان شاگردی کردند  و این که در قرآن می فرماید رسول خدا پیامبر مردم امی و بیسواد است  این مردم شامل  پیامبران قبل از ایشان نیز می شود چرا آنان در مقابل علم و  فهم رسول‌خدا بی سواد بودند.

 

وی عنوان کرد: همانطور که در عالم مادی موجود کم ارزش خود را به موجود باارزش بسپارد ماندگاری و رشد خواهد یافت، انسان نیز اینگونه است.  به عنوان مثال وقتی غذا به عنوان موجود پایین‌تر تسلیم انسان می‌شود و وارد بدن او می‌گردد تبدیل به انرژی شده و آن انرژی تبدیل به نماز و روزه مومن می‌شود و این نماز و روزه به ملکوت اعلا می‌رود.

 

این خطیب برجسته گفت: در زمان ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف همه‌چیز جهشی رشد می کند علت آن این است که کمالات امام زمان شامل مانند عدل، توحید و غیره در وجود افراد جلوه می‌کند و کسانی که خود را تسلیم ایشان کنند به سرعت رشد معنوی خواهند داشت.

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد:  در دوران معاصر برخی از جوانان که قبل از انقلاب اهل گناه بودند و در مجلس گناه شرکت می کردند پس از ظهور نائب امام زمان امام راحل متحول شده و در راه انقلاب شهید شدند. این نمونه‌ای بارز از رشد موجود پایین‌تر هنگامی  که خود را به موجود بالاتر می سپارد و رشد می کند، است.

 

 

وی افزود: شیطان به جای آنکه خود را به موجود بالاتر یعنی حضرت آدم بسپارد و رشد کند، به خداوند متعال گفت: من را از سجده بر آدم معاف کن به جایش چنان عبادتی  کنم که کسی نکرده باشد.پروردگار عالم  فرمودند:" من نیازی به بندگی و عبادت تو ندارم و می خواهم راهی را که به تو گفته ام به روی و آن خضوع و سجده بر آدم است.

 

حجت الاسلام عالی عنوان کرد: نقل است روزی حضرت موسی علیه السلام به خداوند متعال فرمود:" شیطان را ببخش" خداوند متعال پاسخ دادند من شیطان را می بخشم به شرط آن که بر قبر آدم سجده کند.حضرت موسی این گفتگو را به ابلیس گفت و او در جواب پاسخ داد من بر خود آدم سجده نکردم حال بر قبر او  سجده کنم؟

 

وی اظهار کرد: در نقلی آمده است جوانی به نام قاسم اهل نماز و روزه نبود اما هر بار حضرت آقای قاضی از سر کوچه آنها می گذشت ایشان را احترام می کرد و به او سلام می داد. روزی آقای قاضی به این جوان گفت: "تو که به ما ارادت داری و احترام می گذاری  یک خواسته‌ای دارم آن را انجام بده  این است که امشب در نیمه های شب دو رکعت نماز شب بخوانیم".

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: جوان با حیرت و بهت گفت  من تا حالا نماز نخوانده ام چطور می توانم نماز شب بخوانم؟ چطور می توانم در آن ساعت بیدار شوم؟آقای قاضی جواب داد: "تو نیت کن من بیدارت خواهم کرد"جوان در نیمه های شب از خواب بیدار شد و با حال خوشی که داشت برای وضو بر سر حوض آب رفت. هنگام وضو گرفتن دلش  شکست  گفت: "خدایا  به حق خوبانت مرا ببخش"  آن شب مانند شب قدر جوان را رشد داد و بعد ها شاگرد آقای قاضی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اقای قاضی که خاک پای حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نیز نمی‌شود  توانست جوانی را بلند کند حال اگر آدمی خود را به دست معصومین علیهم السلام بسپارد چطور رشد خواهد کرد؟

 

 

کد خبر 1085908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha