یاحسین ذکر این روزهای عزاداران کردستانی

این روزها ذکری که بر لبان عزاداران و ارادتمندان امام حسین(ع) در جای جای ایران اسلامی از جمله استان کردستان برپاست، یا حسین است و ارادتمندان هر کدام به گونه‌ای، با نذری، قربانی، عزاداری و سینه‌زنی نام حسین را از جان و دل فریاد می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اینحا کردستان است، رنگ محرم از هر جای شهر دیده می‌شود و صدای مداحان و نوحه‌خوانان به گوش می‌رسد، اهل تسنن با ذبح گوسفند به قربانی و توزیع گوشت نذری می‌پردازند، عده‌ای آشپزخانه به راه انداخته‌اند و با کمک خیرین هر شب غذای نذری بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

 

 

اهل تشیع نیز با مدیحه‌سرایی و عزاداری در حسینیه‌ها، مساجد و هیئات محرم را صفای دیگری بخشیده‌اند.

 

 

عشق به امام حسین(ع) از کوچه و خیابان تا هیئات و حسینیه‌ها پیداست، اشک‌ها بر گونه‌ها جاریست، دلها فقط حسین را می‌طلبد، دست‌ها برای حسین بر سینه می‌کوبند، طبل‌ها صدایشان بلند و بلندتر می‌شود و انگار می‌خواهد زنده بودن حسین را در دل و جان فریاد کشند.

 

 

تاسوعا را کردستانی‌ها در سطح شهر و روستاها به عزا نشستند، امروز در روز تاسوعا همگی از حسینیه و مساجد و هیئات بیرون آمدند و عزاداری خود را یک دست و همصدا برای حسین(ع) و به یاد حسین(ع) به نمایش گذاشتند.

 

 

بزرگ و کوچک نداشت، همه آمده بودند و نشان دادند که عشق به حسین همیشه جاری است.

 

 

در کنار دسته‌روی عزاداران، عده‌ای ایستگاه صلواتی و سلامت به راه انداختند و نذری دادند و عده‌ای نیز برای حفظ سلامت عزاداران ماسک توزیع کردند.

 

 


این تنها حسین(ع) است که می‌تواند چنین جمعیتی را برای عزاداری روانه سازد، حسینی که اگر علمش بر زمین افتاد امروز صدها علم در جای جای این مرز و بوم برایش افراشته می‌شود.

 

 


شاید تنها دل‌خوشی این جمعیت این ساعات، تنها گوشه چشمی باشد برای درمان، شفا، شفاعت، رفاقت، گره‌گشایی، مشکل‌گشایی و هزاران خواسته مختلف که اشک را در گوشه چشم دردمندانش جمع می‌سازد آن‌هایی که این روزها ذکر لبانشان یا حسین(ع) است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1085959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha