مبارزه امام سجاد (ع) با بنی امیه در قالب دعا بود

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: امام سجاد (ع) مبارزه خود با بنی امیه را در قالب دعا و نیایش دنبال کرد و مجموعه دعاهای صحیفه سجادیه نه تنها راز و نیاز و طلب حاجت از خداوند بلکه اوج مسائل سیاسی است، کادر سازی و نیرو سازی از دیگر اقدامات آن حضرت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۹ مرداد ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع)، گفت: دوران امامت آن حضرت ۳۵ سال بود و در این شرایط بسیار سخت بنی امیه خیال می کرد با شهادت امام حسین (ع) اسلام نابود شده است.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: بنی امیه قصد داشت فرهنگ بیگانه را در جامعه مسلمانان رواج دهد چرا که هدف بنی امیه، نابودی انقلاب پیامبر اکرم (ص) بود.


وی بیان کرد: سخت ترین دوران امامت ائمه معصومین (ص)، دوران امامت امام سجاد (ع) بود زیرا نخبگان و خواص شیعه در ماجرای عاشورا و بعد آن شهید شده بودند و آن حضرت در این شرایط به امامت رسیدند.


حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: یزید در ۲ سال حکومت سیاه خود جنایات بسیاری مرتکب شد، به مدینه حمله کرد و خون های زیادی را ریخت و بعد به مکه حمله کرده و خانه خدا را به منجلیق بست.


خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) با سخنرانی های خود در شام، یزید و یزیدیان را رسوا کرده و یزید را مجبور کردند تا عذرخواهی کند تا جایی که یزید این ظلم ها را به عمر سعد نسبت داد.


وی ادامه داد: آن حضرت با سخنان حماسی خود هیبت و هیمنه یزید را در مجلس شام در هم شکستند و ثمرات اقدامات امام سجاد (ع)، قیام مختار و توابین و نیز بیداری مردم و توصیه به زیارت امام حسین (ع) بود.


حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: در چنین شرایطی امام سجاد (ع) مبارزه خود با بنی امیه را در قالب دعا و نیایش دنبال کرد و مجموعه دعاهای صحیفه سجادیه نه تنها راز و نیاز و طلب حاجت از خداوند بلکه اوج مسائل سیاسی است، کادر سازی و نیرو سازی از دیگر اقدامات آن حضرت بود.


امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: مومن باید از مواضع تهمت دوری کند و مسائلی که موجب سوءظن می شود را برطرف کند.


وی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، ابراز کرد: امسال علی رغم محدودیت های کرونایی اما هیئت های مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجالس عزاداری را بر پا کرده و در رودبار جنوب این مراسم از رونق خاصی برخوردار بود که جا دارد از مردم، روحانیت و مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان تشکر کنم.
 

حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: ولایت مداری مهمترین وظیفه پیروان ولایت است و مهمترین شاخصه های انسان های ولایت مدار حفظ نظام، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و حمایت از مردم رنج کشیده، دشمن شناسی، بصیرت، تشخیص اولویت ها، تکلیف مداری، حس مسئولیت و اعتماد به وعده های الهی است.


 خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان این مطلب که به فرموده امام خمینی (ره) امروز حفظ نظام از  اوجب واجبات است، اضافه کرد: بعد واقعه عاشورا ۲۵ هزار نفر کشته شدن اما اثر خون شهدای کربلا را نداشتن چرا چون که عمل آنها به موقع و همراه با بصیرت نبود.


وی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: باید خاطرات این عزیزان ثبت و ضبط شود تا چراغ راهی برای آیندگان باشد.

 
حجت الاسلام افشارمنش به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و افزود: افغانستان یک کشور بسیار فقیر اما به لحاظ داشتن آب و معادن بسیار ثروتمند است و وقایع اخیر افغانستان نشان از شکست مفتضحانه آمریکا در این کشور دارد.


امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: آمریکایی ها برای حضور در افغانستان چند صد هزار نیرو آموزش داده و میلیاردها دلار خرج کردند و البته سرنوشت هر کسی همچون اشرف غنی که به آمریکا اعتماد کند چیزی جزء شکست و ذلت نیست.


وی خاطرنشان کرد: از اولین اقدام رسول خدا (ص) در بدو ورود به مدینه، ساخت بنای مسجد بود و امروز مساجد باید به کارکردهای اصلی خود بازگردند و ائمه جماعات می بایست جوانان و نوجوانان را به سمت مساجد جذب کرده و در کنار مساجد باید خانم عالم و مراکز فرهنگی نیز  داشته باشیم.


حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: واکسن تولید داخل نماد قدرت و توانمندی ما است و تا مدامی که ما به این فن آوری دست پیدا نکرده بودیم ما را در خرید واکسن تحریم کرده بودند.

 خطیب جمعه رودبار جنوب در خاتمه عنوان کرد: اکنون فصل برداشت خرما است و زکات مایه برکت و کمک به رفع فقر می باشد و خداوند متعال تضمین کرده است که اگر زکات بدهید مال پر برکت می شود.

کد خبر 1086390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha