بیش از 500 روستای استان اردبیل فاقد مسجد است!

استاندار استان اردبیل با اشاره به اینکه این استان با کمبود 500 مسجد در مناطق روستایی مواجه است، گفت: استانداری این استان آماده است با همت مردم مناطق مذکور درصد رفع کمبود مسجد و ساخت مسجد اقدام کند.

سید حسین صابری، استاندار استان اردبیل با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 900 میلیون تومان اعتبار از میان اعتبارات استانی به توسعه و تجهیر مساجد این استان اختصاص یافته است، به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر در شهرهای استان اردبیل بیش از 381 مسجد و در روستاها 1450 مسجد وجود دارد که با وجود این تعداد مسجد هنوز نیازمند ساخت مسجد در برخی از مناطق هستیم. 

 

وی افزود: از سال گذشته تاکنون دولت ردیف بودجه ای تحت عنوان ارتقای شاخص های فرهنگی به کل کشور اختصاص داد که سهم استان اردبیل از این اعتبار دو میلیارد و 205 میلیون تومان بود که بیش از 30 درصد آن تاکنون پرداخت شده است. از اعتبار اختصاص یافته بیش از 220 میلیون تومان به دبیرخانه کانون های مساجد این استان اختصاص یافته است.

 

استاندار استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 500 روستای این استان فاقد مسجد هستند، اظهار کرد: استانداری این استان درصدد کمک به روستاهایی است که فاقد مسجدند. ولی این مسئله نیازمند همت اهالی روستا برای ساخت مسجد است تا استانداری هم به آنها کمک هایی داشته باشد.


صابری با اشاره به کمک های استانداری به مساجد روستایی فاقد سوخت گفت: در صورتی که مسئولین این مساجد درخواست سوخت داشته باشند فرمانداری به آنها سوخت 150 تومانی اختصاص می دهد و در صورتی که روستاهایی باشند که گاز کشی نشده باشند و تانکر سوخت هم در آن روستا نباشد در این صورت به آنها نفت سهمیه ای  اختصاص می یابد. 


حجت الاسلام مهدی ستوده، رییس سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل هم پیش از این در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به وجود بیش از 1800 مسجد و 610 روحانی در این استان گفته بود: متاسفانه به دلیل کمبود روحانی در استان در بیشتر مساجد نماز جماعت اقامه نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه از میان 1800 مسجد استان تنها در دو سوم مساجد مذکور نمازهای جماعت اقامه می شود، افزوده بود: یکی از افتخارات استان اردبیل رویکرد مسجد سازی و مسجد محوری مردم به ویژه در روستاها است که موجب شده استان با کمبود مسجد مواجه نشود ولی استان اردبیل با کمبود روحانی برای اقامه نمازهای جماعت مواجه است.

 

حجت الاسلام ستوده در ادامه گفته بود: در حال حاضر از میان 610 روحانی و امام جماعت استان تنها 450 روحانی بومی و 160 روحانی دیگر از طریق طرح هجرت و استقرار تامین شده است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 109022

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha