ساماندهی و رفع مشکلات قضایی مددجویان اولویت هدفمند قوه قضائیه

رئیس محاکم عمومی و انقلاب سنندج از ساماندهی و رفع مشکلات قضایی مددجویان اولویت هدفمند قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اکبری رئیس محاکم عمومی و انقلاب سنندج در جریان حضور گسترده و جهادی قضات محاکم عمومی و انقلاب سنندج در زندان سنندج با تعداد 140 زندانی این مرکز بصورت چهره به چهره دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و به سوالات آنان پاسخ داد.

 

 

وی افزود: ساماندهی و رفع موانع و مشکلات قضایی مددجویان در راستای کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های هدفمند مورد تاکید در سند تحول قضایی است که امسال با توجه به شرایط پاندمی کرونا و محدودیت اعزام و بدرقه مددجویان به دادگاه در راس امور و دستور کار قضات قرار گرفت.

 

 

رئیس محاکم عمومی و انقلاب سنندج تصریح کرد: در همین راستا و در راستای توجه به این مهم و اعطای مناسب جایگزین‌های حبس به زندانیان شاهد حضور مستمر قضات محاکم عمومی و انقلاب در زندان‌ها بوده‌ایم.

 

 

اکبری عنوان کرد: به منظور ساماندهی و رفع مشکلات قضایی مددجویان امروز نیز کلیه قضات محاکم عمومی و انقلاب سنندج در یک اقدام جهادی با حضور در زندان مرکزی سنندج به اجرای طرح پایش زندانیان پرداخته و تعداد 140 پرونده قضایی بررسی و رسیدگی شد.

 

 

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد خوب مسئولان زندان و تعامل سازنده قضات با این مجموعه عنوان کرد: خوشبختانه در پنج ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، شاهد افزایش قابل ملاحظه قضات در استفاده از تاسیسات حقوقی در راستای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوده‌ایم.

کد خبر 1092959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha