ضرورت برخورد دستگاه قضا با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل و مراتع بدون اغماض برخود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» در حاشیه بازدید از روند کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه سخت گذر «اشکر» پیچاب از توابع شهرستان باشت، اظهار کرد: متولیان امر باید با جدیت با متخلفانی که به منابع طبیعی خسارت وارد می کنند برخورد حدی کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال با وجود این که از نظر آتش سوزی مراتع استان همه پای کار بودند، ولی متاسفانه سطح وسیعی از جنگل های استان طعمه حریق شد.

 

وی ادامه داد: از ظرفیت دهیاران، فعالان زیست محیطی، نیروهای مختلف مردمی و بسبج و سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

 

کلانتری افزود: در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات خوبی برای کنترل و مهار آتش سوزی ها وارد استان شده و این تجهیزات تهیه شده با همه سال های گذشته برابری می‌کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی، عرصه های ملی و جنگلی را از سرمایه های عظیم و مواهب الهی خواند و افزود: حراست و حفاظت از این سرمایه ها وظیفه ای همگانی است.

 

وی از پرسنل منابع طبیعی استان، مردم و نیروهای بسیج شهرستان باشت که با حضور به موقع در آتش سوزی جنگل های پیچاب از گسترش حریق پیشگیری کردند، قدردانی کرد.

 

کلانتری همچنین به خطاهای انسانی به عنوان مهم ترین دلایل آتش سوزی های جنگل ها و مراتع استان اشاره کرد و گفت: با توجه به خسارت های سنگین آتش سوزی ها به عرصه های طبیعی استان، پیگیری متخلفان حریق با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر 1095882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha