جاماندگان اربعین/ جا مانده‌ايم، حوصله شرح قصه نيست

اربعین امسال هم قصه‌ای پر آب چشم دارد؛ حسرت پای کوبیدن در مسیر نجف ـ کربلا و دلتنگی زیارت سالار زینب، دو ساله می‌شود، و ورد زبانمان شده؛ جا مانده‌ايم، حوصله شرح قصه نيست/ تربت بياوريد که خاکي به سر کنيم.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: با نزدیک شدن به اربعین حسینی تب و تاب پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا در دل عاشقان سیدالشهدا(ع) بالا می‌گیرد، بودند کسانی که سال‌ها اربعین حسینی را در کربلا گذراندند اما امسال تنها دلتنگیش را دارند.

 

منطقی هم اگر بخواهیم نگاه کنیمt این روز‌ها هرکدام باید یا در حال طی کردن مشایه باشیم، یا ساکن موکب‌ها و مشغول استراحت از خستگی راه، اما دور گردون طور دیگری برای همه ما رقم زد و روز‌های شیرینمان را به تلخی سکون در شهر و دیار خودمان تبدیل کرد.

 

قدم‌هایی که برای جاده‌های عاشقی دلتنگی می‌کنند، این روزها دل‌ها پا شده‌اند و اشک‌ها آب تا خاک پای زائران حسینی شوند که از میان هزاران هزار دلداده، فقط آنها طلبیده شده‌اند تا به پابوسی پسر فاطمه(س) بروند.

 

 

این روزها در مسیر دلدادگی، بیت الاحزان هر کس شده تنهایی خودش؛ سرها در گریبان و اشک‌ها در تلالو؛ گویی گرد حسرت بر روی دلها نشسته و هیچ راهی جز خوردن حسرت وجود ندارد.

 

فقط دیدن فیلم‌ها و عکس‌هایی که زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در شبکه‌های مجازی نشر می‌دهند، از طرفی دلمان را می‌سوزاند و از طرفی دیگر ما را با خود همراه می‌کند تا در خیال خودمان هم‌قدم با زوار حسین(ع) شویم.

 

در گوشه گوشه هر شهر و دیاری موکب‌هایی را به یاد پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به پا کرده‌اند و هیئت‌های مذهبی برنامه «جاماندگان اربعین» را در دستور کار خود دارند، هر کسی به هر نحوی می‌خواهد خود را آرام کند تا شاید کمی از این درد فراق کاسته شود، اما...

 

پنج سال زائر اباعبدالله‌الحسین(ع) شدم، پنج سال گزارش‌های مختلف از حال و هوای زائران و رفتن به پیاده‌روی در این خبرگزاری درج کردم اما دو سال است که دیگر دستم به نوشتن نمی‌رود، دو سال است که جز آه و حسرت دوری چیزی برای گفتن ندارم و این است حال و روز جاماندگان کربلا و ورد زبانمان شده؛ جا مانده‌ايم، حوصله شرح قصه نيست/ تربت بياوريد که خاکي به سر کنيم.

 

 

«کوثر هنرمند» یکی از جاماندگان کربلا اظهار کرد: اگر یک بار در پیاده روی اربعین شرکت کنیم بیشتر مشتاق و تشنه می‌شویم تا دوباره در میان خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) قدم بگذاریم.

 

این بانوی رشتی با بیان اینکه سه سال مشرف به پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شده‌ام اما دو سال است که جا مانده‌ام افزود: فقط خاطرات شیرین آن ایام است که باعث شده این روزها دلمان آرام و قرار نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اگرچه پیاده‌روی نجف تا کربلا خستگی‌های خودش را دارد اما وقتی به آن روزها فکر می‌کنیم هیچ چیز جز قشنگی و زیبایی یادمان نمی‌آید گفت: چه زیبا جواب داد زینب(س)، ما رایت الا جمیلا...

 

«سیدمحمد محمودی» با بیان اینکه 6 سال اباعبدالله‌الحسین(ع) مرا طلبید تا اربعین حسینی(ع) زائرش شوم تصریح کرد: متاسفانه دو سال است که به دلیل محدودیت‌های موجود جامانده‌ام و حال و روز خوبی ندارم.

 

این جوان گیلانی خاطرنشان کرد: حال جامانده را فقط جاماندگان می‌دانند و بس، اینقدر این روزها دلمان پر است که بغض و آه اجازه سخن گفتن را نمی‌دهد.

 

 

«محمدرضا عوض‌نیا» از فعالان سیاسی و فرهنگی استان گیلان است، وی که امسال قسمتش شده تا در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) حضور داشته باشد، با استوری‌های خود در نظر دارد جاماندگان این قافله را با خود همراه کند تا شاید کمی از درد فراق دوری کاسته شود.

 

گفتنی است، اربعین امسال هم قصه‌ای پر آب چشم دارد؛ حسرت پای کوبیدن در مسیر نجف ـ کربلا و دلتنگی زیارت سالار زینب، دو ساله می‌شود، باز باید سالی دیگر منتظر بمانیم و «به تو از دور سلام» بدهیم؛ سلامی به سلیمان جهان از طرف مور!  

کد خبر 1098718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha