ارسال بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر محرم تبریز

دبیر سومین کنگره شعر محرم تبریز از استقبال شعرای آئینی منطقه شمال غرب کشور از این رویداد ادبی خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

«حامد شب‌خیز» در حاشیه اختتامیه کنگره شعر محرم در تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استقبال شعرای آئینی منطقه شمال غرب کشور از این رویداد ادبی خبر داد و اظهار داشت: کیفیت آثار رسیده نیز به اذعان هیات دوران قابل توجه بوده است.

دبیر سومین کنگره شعر محرم تبریز ادامه داد: در سال اول این رویداد مهم بیش از ۶۰۰ شعر، در سال دوم بیش از ۸۰۰ شعر و امسال علیرغم شرایط کرونایی بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: انعکاس مسائل روز جهان اسلام با عنایت به اصل کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا، ارزش‌های انقلاب اسلامی، افزایش روحیه استکبار ستیزی، جبهه جهانی مستضعفین، مقاومت شیعیان در (یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین، سوریه) از جمله محورهای این کنگره است.

شب‌خیز افزود: وحدت در پرتو ولایت، سردار رشید سپاه  اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم، مجاهدت های مدافعان سلامت و کمک های مومنانه، برجسته سازی حماسه اربعین و روحیه حماسی با وقایع و رویدادهای  عاشورایی، محورهای مورد نظر این کنگره ادبی منطقه ای بود.

به گفته وی سومین کنگره شعر محرم به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و با حمایت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا و دیگر نهادهای فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

 

 

 

 

کد خبر 1099253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha