۱۸هزار رقبه در کردستان وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار رقبه در کردستان وجود داردکه قسمتی از موقوفات در بخش دولتی و تعدادی نیز در اختیار بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: اوقاف با داشتن موقوفات در سطح استان و اهمیت ترویج فرهنگ وقف باید از ظرفیت علما و روحانیون استفاده کند.

 

وی با اشاره به وجود 300 عالم اهل تشیع در کردستان افزود: ساماندهی علما در استان باید از سوی اوقاف مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت علما و امامزاده‌های سطح استان بهره برد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بهترین توشه برای هر شخصی را تقوای الهی دانست و بیان کرد: فعالیتی که انسان انجام می‌دهد همراه با امورات مقدس است و اگر نیت خوب باش. توشه‌ای برای آخرت فرد محسوب خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار اعلام کرد: 12 تا 21 مهرماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است که این ایام فرصتی برای احیای موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف است.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند اعلام کرد: در حال حاضر 650 موقوفه غیر از مساجد در استان به ثبت رسیده و بیش از 18 هزار رقبه یا مستاجر نیز در استان وجود دارند.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر 10 هزار رقبه ثبت نشده در سامانه اوقاف کردستان و 470 پرونده حقوقی در استان وجود دارد.

کد خبر 1102001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha