لزوم احیای جهاد سازندگی/رفع مشکلات مردم و جلب رضایت شهدا  اولویت مسئولین باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دستور احیای جهاد سازندگی گذشته توسط رئیس جمهور وقت (آیت الله رییسی) صادر شده، گفت: این مملکت را شهدا حفظ کردند ما باید آباداش کنیم، به فکر حل مشکلات مردم و جلب رضایت شهدا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لایینی» امروز(۱۸مهر) در یادواره شهدای جهاد کشاورزی با عنوان آلاله سرخ زهرایی، بیان کرد: در ماه ربیع الاول ماه هجرت پیامبر اکرم(ص) که به شکلی شاخصه و هویت دینی و معنوی ما مسلمانان است به‌سر می‌بریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج)، خجسته میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت، بزرگ‌ترین توصیه ما به همه حفظ وحدت است، همچنین سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ماه ربیع در پیش است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شهدا بر گردن ما حق دارند، یادآور شد: شهدا ملی‌گرایان واقعی هستند که خودشان را برای آب و خاک فدا کردند، این نهضت‌هایی که اسم ملیت را به یدک می‌کشند غرب‌زده هستند و منافع خودشان مهم‌تر از منافع ملت است یکی از این افراد بنی صدر بود که دار فانی را وداع گفت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بنی صدر به دشمن میدان داد، زمین داد که به قول خودش زمان بخرد، تجهیزات را محدود کرد، با منافقین هم دست شد، در خون شهیدان شریک شد، در جریان طبس بقایای تجهیزات آمریکا به دستورش بمباران و از بین رفت، با رجبی ملعون رییس منافقان همدست شده و با ذلت از کشور گریخت و در دامن بیگانگان تابعیت گرفت و زندگی کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: دشمنان به مجرمین و اختلاس‌گران درشت تابعیت می‌دهد، در نهایت مرگ به سراغشان می‌آید و در آن دنیا باید پاسخگوی اعمالشان باشند، همین است که می‌گوییم مردم توجه کنند به عناصر ناباب رأی ندهند تا در جرائمشان شریک نباشند.

 

وی عنوان کرد: رأی دادن و کاندیدا شدن در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارد، گاهی رأی نیاوردن موجب خرسندی است چرا که با رأی آوردن بار سنگینی بر دوش می‌گیریم.  

 

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین تصریح کرد: هر ۶۰ متر از این خاک یک شهید داده، همه اینها روز قیامت از طلبکاران هستند، صرف اینکه یادواره شهدا برگزار کنیم کفایت نمی کند باید انتظار شهدا را به جا بیاوریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی دیروز به‌طور واقعی انتظار شهدا را برآورده کرد در دوران دفاع مقدس از سنگرسازان بی‌سنگر بود و امروز روستا به روستا در حال سازندگی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: جهاد چه در بحث خدمت و چه روستایی و نظامی باشد جهاد است، این روحیه الگوی ما است، امروز نهادها باید از این روح پیروی کنند، نه ادارات کم‌کار که گره روی گره بزنند، پروژه یک ساله را ۱۰ سال طول بدهند، زباله‌سوز ساری همچنان معطل است.

 

وی گفت: در ادارات با سستی و ضعف در امورات به جایی نمی‌رسیم، در مجموع نهادها آن برندگی گذشته را ندارند، کاغذبازی زیاد شده زمان ارباب رجوع گرفته می‌شود، ملاک‌ها از اخلاص به‌دور شده، بررسی سهم ادارات در ناراضی‌تراشی ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دستور احیای جهاد سازندگی گذشته توسط رئیس جمهور وقت (آیت الله رییسی) صادر شده، اظهار کرد: این مملکت را شهدا حفظ کردند ما باید آباداش کنیم، به فکر حل مشکلات مردم و جلب رضایت شهدا باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان ابراز کرد: امروز امیدواریم جهاد کشاورزی با ترکیبی از جهاد سازندگی روحیه قبل را در خودش تقویت کند، کشاورزی ما مطلوب نیست، باید مدرن بوده با بهره‌وری بالا، امکان رقابت با محصولات رقابتی، ایجاد فرصت صادرات و توجه به مکانیزه شدن را مورد توجه داشته باشد.

کد خبر 1103549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha