آغاز ثبت نام معینه حج برای طلاب خواهر

مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت اقدام به جذب نیرو از خواهران مبلغه واجد شرایط در چرخه حج و زیارت به عنوان معینه کرده است.

  به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سامانه آزمون مدیریت جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری از میان طلاب خواهر برای حج معینه ثبت نام می کند. در این اطلاعیه آمده است: بعد از اجرای طرح پالایش معینه های حج تمتع در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و استفاده از توان علمی و عملی خواهران مبلغه واجد شرایط در چرخه حج وزیارت مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در نظر دارد به منظور تکمیل نیروهای خواهر معینه براساس نیاز استان‌ها اقدام به جذب نیرو از میان متقاضیان بومی واجد شرایط برای كاروانهای شیعه نماید.

بنابراین گزارش شرایط ثبت‌نام شامل، نداشتن سوء پیشینه و سابقه محكومیت مؤثر در محاكم قضائی جمهوری اسلامی ایران، تأهل و دارا بودن مدرک سطح 3 از مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران یا جامعه الزهراء (كلیه رشته‌ها) برای متولدین 1/1/1355 تا 29/12/1370 (حداقل 30 و حداکثر 45 سال) است.

 مراحل جذب شامل آزمون کتبی و مصاحبه است. ️در صورت عدم تسلط به روان‌خوانی قرآن كریم و ادعیه،‌ داوطلب مردود تلقی می‌شود. همچنین داشتن محارم از روحانیون یا معین‌های حج از ملاک‌های اولویت در گزینش داوطلبان است، ظرفیت پذیرش استان‌ها نیز متفاوت است.

مدارک لازم برای علاقه‌مندان به ثبت‌نام ارائه اصل یا کپی برابر اصل مدرك تحصیلی، دو قطعه عكس 4×3 ، اصل شناسنامه و كارت ملی و اصل گواهی محضری رضایت همسر است.

منابع آزمون کتبی شامل احکام ویژه بانوان از فصل‌های  1 و 2 و 4  از محمدحسین فلاح زاده؛ مناسک حج ویژه بانوان مطابق با فتاوای امام خمینی (ره) با حواشی مراجع معظم تقلید از محمدحسین فلاح زاده ، درسنامه اسرار حج از محمدتقی فعالی،  درسنامه مرزبانی ازمكتب اهل بیت (ع) از آیت الله سبحانی و  درسنامه اماکن مذهبی مکه مکرمه و مدینه منوره از اصغر قائدان است.

همچنین تاریخ شروع ثبت نام از ۱۹ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۰ است، نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون به این ترتیب است که کلیه مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir صورت خواهد پذیرفت که هزینه ثبت نام و شركت در آزمون  ۱۰۰ هزار تومان بوده که با استفاده از كارت های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می پذیرد.

گفتنی است ثبت نام صرفا از طریق درگاه اینترنتی azmoon.hajj.ir انجام می‌گیرد.

 

 

کد خبر 1104454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha