برگزاری جشن پویش «کیف من» در محله خلیل آباد تبریز

مدیر دفترتسهیلگری و توسعه محلی محله خلیل آباد، از برگزاری پویش «#کیف_من» و آغاز دوره های آموزشی کمک های اولیه به همت خانه هلال محله خلیل آباد در این محله خبر داد.

«فائقه پورحمزه»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان تبریز، از انجام کمک های خیرانه و مومنانه در دوران پیک پنجم پاندمی کرونا در محله خلیل آباد تبریز خبرداد.
مدیر دفترتسهیل گری خلیل آباد تبریز افزود: همزمان با آغاز گشایش مدارس جشن پویش کیف من در این محله توسط دفتر تسهیلگری و خانه هلال برگزار شد که در این جشن از دانش اموزان مستعد و نمونه محله با اهدای پک لوازم التحریر تجلیل به عمل آمد.
وی ادامه داد: به منظور برگزاری بهتر این پویش  خیریه جمعیت قلب های سبز، خیرین و نیکوکاران محلی و فرامحلی، خانه هلال را در این اقدام خداپسندانه یاری کردند.
پورحمزه همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی کمک های اولیه خبر داد و گفت: دوره های آموزشی کمک های اولیه بدلیل موج پنجم پاندمی کرونا با کمی تاخیر از مهرماه برای سه گروه بزرگسالان، دانش آموزان و آقایان در خانه سلامت ارم به همت خانه هلال محله برگزار می گردد. تقویت خانه های هلال در محلات کم برخوردار، سبب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب ها و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیر مترقبه می شود.
  خانه های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی و اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی می شود که می تواند در بخش  مدیریت بحران محلی نقش مهمی را ایفا کنند و با رویکرد داوطلبی و به وسیله داوطلبان اداره می شود. جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزشهای همگانی کمکهای اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیت های خانه هلال است.

کد خبر 1105987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha