خداحافظی امام جمعه آستارا از مردم

حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا، امروز آخرین خطبه نماز جمعه را ایراد و از مردم این شهرستان خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(جمعه، ۳۰ مهر) آخرین خطبه‌ خود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان را ایراد و از مردم این شهرستان مرزی و بندری خداحافظی کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا در بخش پایانی بیانات خود با بیان‌اینکه حدود ۱۴ سال در این شهرستان حضور داشتم و نزدیک ۱۰ سال مسئولیت امام جمعه بر عهده بنده بود، اظهارکرد: پس از حدود ۱۴ سال توفیق خدمت در استان سرسبز گیلان دیار میرزا کوچک‌خان و شهیدان پرافتخار شهیدان املاکی‌، خوش‌سیرت و سایر شهدای بزرگ توفیق خدمتگذاری در استان قهرمان‌پرور آذربایجان‌شرقی دیار ستارخان‌ها و شهید باکری‌ها نصیب بنده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده در خدمت مردم شهیدپرور شهرستان اسکو خواهم بود، تصریح‌کرد: هرگونه ادعا و نقش افراد در بحث انتقال بنده را شدیدا تکذیب می‌کنم و هرگونه ادعایی ادعای باطل است چون جایگاه امام جمعه جایگاهی نیست که با آمدن این و آن تغییر پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا در ادامه از مردم آستارا به عنوان مردمانی فهیم و با صفا نام برد و گفت: مردم آستارا همیشه در عرصه‌های مختلف انقلاب همچون راهپیمایی‌ها، مراسمات ملی و مذهبی، یادواره‌های شهدا حضوری پرشور داشتند و شکوه حضور مردم آستارا در صف‌های نماز دشمن‌شکن جمعه  زبانزد خاص و عام است و به اذعان بزرگان استان شاید یکی از نماز جمعه‌های بی‌نظیر به جهت کمی و کیفی است و این نشانه تدین و انقلابی‌گری مردم این شهرستان است.

 

امام جمعه بندر آستارا اضافه‌کرد: از عموم مردم آستارا به خاطر همه خوبی‌ها و حمایت‌هایشان تقدیر و تشکر می‌کنم و در این ۱۴ سال چیزی جزء ادب، نزاکت، مهربانی، برادری و دوستی از مردم این منطقه ندیدم و این را بارها در جاهای دیگر نیز گفته‌ام.

 

وی با بیان‌اینکه ایامی که در بندر آستارا بوده‌ام جزء پرافتخارترین لحظات عمر بنده بوده است، افزود: در هرجای این مرز پرگهر باشم، دعاگوی شما مردم فهیم و با صفا بوده و همیشه به یاد محبت‌های‌تان خواهم بود.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه همیشه به فضل خداوند متعال امیدوار بوده و به غیر از او توکل نکرده و از غیر او نهراسیده‌ام، تصریح‌کرد: همواره سعی کرده‌ام خدمتم خالصانه باشد و خدا را بر حسن نیت خودم شاهد می‌گیرم و اگر ذره‌ای خلاف این بوده خدا شاهد و ناظر است.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه در بیان حق و ابطال باطل و دفاع از حقوق مردم، آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا با کسی مماشات نداشته‌ام، ادامه داد: همیشه در کنار مردم بوده و از هر فرصتی برای دفاع از آنها تلاش کرده‌ام و برای زندگی شخصی خود تلاشی غیر از آنچه برای تامین امرار و معاش واجب است تلاش دیگری انجام نداده‌ام.

 

وی با اشاره به اینکه همواره سعی کرده‌ام عامل وحدت و انسجام باشم و هیچوقت به دنبال حاشیه و تشنج نبوده‌ام، اظهارکرد: در احقاق حق و رفع مشکلات مردم سریع و بی‌پرده حرف زده‌ و تعارفی نداشته‌ام.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه علیه هیچ شخصی نه قلم زده‌ و نه قدمی برداشته‌ام، افزود: هرگونه ادعا در این مورد را تکذیب می‌کنم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه کاملا مستقل بوده و به گروه و جناحی وابسته نبوده و نه از کسی باج گرفته و نه به کسی باج داده‌ام،خاطرنشان‌کرد: در دفتر امام جمعه را روی کسی نبسته‌ام و همواره در راستای گره‌گشایی مشکلات مردم گام برداشته‌ام.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، ادارات، نهادهای انقلابی، نیروهای نظامی و امنیتی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، علما، روحانیون، طلاب، اساتید، دانشجویان، پزشکان، اصحاب رسانه، هیئت امنای مساجد و اقشار مختلف مردم به خاطر همکاری در برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در طول مسئولیت خود تقدیر و تشکر کرد و از مردم ولایتمدار و شهید پرور آستارا خواست وی را در راه خدمت به اسلام و انقلاب دعا فرمایند تا شرمنده شهدا و مردم نباشند.

 

کد خبر 1107440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha