کتاب شعر «فرعی دوم» منتشر می شود

کریمیان گفت: «فرعی دوم» تازه‌ترین کتاب شعر «امیر نظام‌دوست» شاعر برجسته خراسان جنوبی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی منتشر می شود.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از رسالت هایی که بر عهده حوزه هنری قرار دارد کمک به نشر آثار و کتاب هایی با موضوعات مختلف است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب شعر «فرعی دوم» منتشر می شود، افزود: «فرعی دوم» عنوان تازه‌ترین کتاب شعری است که به قلم «امیر نظام‌دوست» با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی توسط انتشارات سوره مهر در ۶۸ صفحه و ۱۲۵۰ نسخه منتشر و عرضه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب شعر «فرعی دوم» دربرگیرنده ۲ دفتر با عنوان «غزل» و «بعد از غزل» است، افزود: در بخش اول این کتاب یعنی «غزل» ۳۰ شعر با موضوعاتی که اغلب احساسات مختلف انسانی را نشانه رفته‌اند، وجود دارد.

 

کریمیان ادامه داد: قسمت دوم یعنی «بعد از غزل» هم ۱۰ شعر با قالب‌هایی مثل مثنوی را شامل می‌شود و نگاه‌ خاص شاعر به موضوعات در این نوع غزل‌ها می‌تواند مخاطب را جذب کند و موضوعات مختلف از عشق گرفته تا گذر زمان و طبیعت و غیره را در تصاویری متفاوت و بکر می‌توان از نگاه شاعر تماشا کرد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: «امیر نظام‌دوست» شاعر اهل بیرجند است که مهارت فوق العاده ای در سرودن غزل، مثنوی و قالب‌های مختلف شعری دارد.

 

وی در پایان گفت: غزل‌های این کتاب هم که بخش اعظمی از «فرعی دوم» را دربرگرفته‌اند، اغلب به توصیف و بیان حس‌و‌حال عاشق دل‌خسته‌ای که از جهان و آدم‌هایش گلایه دارد، پرداخته‌اند و در واقع عشق، دلتنگی، تنهایی و خستگی محوریت خیلی از این غزل‌ها را در برگرفته‌اند.

کد خبر 1110037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha