برگزاری ۳ کارگاه آموزشی تئاتر بچه های مسجد/ تقویت بنیه علمی و آموزشی تئاتر مساجد اولویت است

قاسمی با بیان اینکه پیشینه تئاتر و نمایش در عرصه انقلاب اسلامی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفته است، گفت: در راستای شکوفایی استعدادهای تئاتر بچه های مسجد، آموزش تئاتر در حوزه های مختلف با حضور اساتید مجرب در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر حوزه هنری استان ایلام، ظهر امروز(۱۵ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: توجه به تئاتر بچه های مسجد یکی از اولویت های اصلی در حوزه نمایش و تئاتر  با محوریت قاطبه مردم در حوزه هنری است.

 

«محمدعلی قاسمی» با بیان اینکه پیشینه تئاتر و نمایش در عرصه انقلاب اسلامی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفته است، تصریح کرد: تئاتر مساجد در دوران انقلاب اسلامی در اوج شکوفایی بوده است و  زمانی به بوته فراموشی سپرده شد و امروز لازم است با توجه به ظرفیت های و استعدادهایی که وجود دارد، مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حضور آقای «کوروش زارعی» به عنوان مسئول دفتر  واحد نمایش حوزه هنری مرکز، توقیت تئاتر بچه های مساجد، یکی از اولویت های  اصلی حوزه هنری تبدیل شده است، یادآور شد: بر این اساس فراخوان استعدادیابی تئاتر بچه های مسجد در سطح استان اعلام شده است و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام  به حوزه هنری استان واحد نمایش مراجعه کنند.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای شکوفایی استعدادهای تئاتر بچه های مسجد، آموزش تئاتر در حوزه های مختلف با حضور اساتید مجرب در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳ کارگاه آموزشی برای بچه های مسجد استان برگزار شده است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه هم اکنون چند گروه تئاتر بچه های مسجد در نقاط مختلف استان از جمله شهر ایوان، روستای داربلوط شهرستان هلیلان و ۲ گروه در شهر ایلام فعال هستند، ابراز کرد: با توجه به فعالیت این گروه و همچنین در راستای ترغیب و تشویق علاقه مندان به تئاتر در سطح مساجد استان، تقویت بنیه علمی و آموزشی علاقه مندان  به تئاتر در سطح مساجد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر حمایت مادی و معنوی  از گروه های تئاتر بچه های مسجد، گفت: متن های نمایشی در اختیار این عزیزان گذاشته می شود و به صورت مادی نیز مورد حمایت  قرار می گیرند و هر ساله نیز با برگزاری یک جشنواره، رقابتی بین گروه های نمایشی مساجد استان ایجاد و برگزیدگان نیز  از طرف دفتر حوزه هنری مرکز و استان مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام تصریح کرد: فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌منظور استعدادیابی، شناسایی، کشف و جذب نمایشگران مسجدی، باهدف آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش نامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری توسط بچه‌های مسجد منتشر شده است.

 

قاسمی افزود: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در تلاش است با همکاری امامت جماعت مساجد محلات و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد اقدام به شناسایی و ثبت گروه‌های نمایشی با عنوان «بچه‌های مسجد»  کند و در این راستا علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به سایت حوزه هنری ایلام و یا دفتر این حوزه در مرکز استان مراجعه کنند.

 

 

 

کد خبر 1113452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha