خدمت به مراجعین دستگاه قضایی برای قضات و کارکنان ذخیره عمل صالح است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: خدمت در دستگاه قضایی ویژه و حساس است و برای قضات و کارکنان ذخیره عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان بیجار با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: فرصت خدمت و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی صرفا برای حل مشکلات مردم و جلب رضایت خداوند متعال  است.

 

 

وی افزود: به فرموده حضرت امیرالمومنین علی(ع) بهترین و ارزشمندترین ذخیره و توشه هر انسانی ذخیره عمل صالح است و می‌توان گفت که گستره عمل صالحی که یک مدیر و مسئول می‌تواند داشته باشد بسیار بیشتر از فرد عادی در جامعه است.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: در اسلام و آموزه‌های دینی ما خدمت به مردم باید با چشم پوشی از مادیات و بدون حب و بغض باشد و بصورت خالصانه انجام گیرد چرا که اگر عمل با اخلاص همراه باشد موجب ارتقای معنویت و نشاط روح و روان انسان می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: خدمت در دستگاه قضایی ویژه و حساس است و به جرات می‌توان گفت از سخت‌ترین شغل‌های دولتی و حاکمیتی است و طبق توصیه حضرت علی(ع) خدمت به مردم ضعیف و آسیب دیده نزد خدای متعال پاداش ویژه‌ای دارد و مصداق بارز این توصیه خدمت به مردم در دستگاه قضایی است.

 

 

وی تاکید کرد: قاضی باید شنونده سخنان طرفین پرونده باشد، بی‌طرفی را رعایت کند، مسلط بر قوانین حقوقی باشد و با تفکر و دقت بالا و در نظر گرفتن تمامی شرایط موجود در پرونده حکم خود را صادر کند که این مسئله واقعا سختی و پیچیدگی کار قضاوت را اثبات می‌نماید و فشارهای روحی و روانی مضاعفی بر پرسنل دستگاه قضایی وارد می‌کند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: زمانی که بعضی افراد تاب پذیرش یک جریمه مختصر تخلف رانندگی را ندارند، بدیهی است که در صورت محکومیت به اعدام، حبس، شلاق، جزای نقدی و یا محکومیت‌های مالی چند ده میلیونی و ... قضات و کارمندان دادگستری را آماج تطمیع‌ها، تهدیدها و افتراهای خود قرار دهند.

 

 

وی تاکید کرد: در حالیکه اغلب قضات و کارکنان دادگستری علیرغم مشکلات متعدد اقتصادی موجود در جامعه و در زیر فشارهای روحی و روانی این اقدامات، ضمن حفظ پاکدستی و با سلامت کاری و با ایثار و گذشت از حقوق خود و خانواده‌هایشان در حال انجام وظیفه و خدمتگزاری به نظام و آحاد مردم هستند.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان رعایت تضاد بین قوانین، وظایف و عواطف و احساسات را در اجرای عدالت در دادگستری بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به اینکه کار قضات و کارمندان دادگستری کاری خاص و ویژه هستند مسئولان کشوری نیز به مسئله معیشت پرسنل دادگستری نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

 

 

در پایان این مراسم از زحمات ابوذر شریف پور رئیس دادگستری سابق بیجار تقدیر شد و عنایت الله بهره‌مندپور حکم ریاست دادگستری شهرستان بیجار را از رئیس کل دادگستری استان کردستان دریافت کرد.

 

 

این مراسم در سالن اجتماعات مجتمع امیرنظام گروسی بیجار و با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان، امام جمعه شهرستان بیجار، فرماندار بیجار، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دیواندره و مسئولین نظامی و انتظامی بیجار برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1116179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha