در 3 هزار مسجد خراسان رضوی نماز اقامه نمی شود

مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار مسجد در این استان گفت: 3 هزار مسجد خراسان رضوی از حضور امام جماعت بی بهره اند و نماز جماعت در آنها اقامه نمی شود.

حجت الاسلام حسین علی رحمتی، مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار مسجد این استان فاقد امام جماعت است به خبرنگار شبستان گفت: استان خراسان رضوی بیش از پنج هزار و 766 مسجد دارد که بیش از یک هزار و 817 مسجد در شهرها و بیش از 3 هزار و 949 مسجد نیز در روستاها واقع هستند.

 

وی ادامه داد: در شهر مشهد نماز جماعت صبح فقط در 250 مسجد اقامه می شود و در یک هزار و 65 مسجد سه نوبت نماز جماعت برپا می شود و در مابقی مساجد به دلیل کمبود روحانی نماز جماعت اقامه نمی شود.

 

وی افزود: با وجود بیش از پنج هزار مسجد وجود دو هزار روحانی برای اقامه نماز جماعت کم است که باید در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد و حوزه های علمیه در تربیت روحانی اهتمام ویژه ای داشته باشد.
 

حجت الاسلام مهدی ستوده، رییس سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل هم پیش از این در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به وجود بیش از 1800 مسجد و 610 روحانی در این استان گفته بود: متاسفانه به دلیل کمبود روحانی در استان در بیشتر مساجد نماز جماعت اقامه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه از میان 1800 مسجد استان تنها در دو سوم مساجد مذکور نمازهای جماعت اقامه می شود، افزوده بود: یکی از افتخارات استان اردبیل رویکرد مسجد سازی و مسجد محوری مردم به ویژه در روستاها است که موجب شده استان با کمبود مسجد مواجه نشود ولی استان اردبیل با کمبود روحانی برای اقامه نمازهای جماعت مواجه است.

حجت الاسلام ستوده در ادامه گفته بود: در حال حاضر از میان 610 روحانی و امام جماعت استان تنها 450 روحانی بومی و 160 روحانی دیگر از طریق طرح هجرت و استقرار تامین شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 111659

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha