کارگاه آموزش طراحی شخصیت در تصویرسازی کتاب کودک در سنندج برگزار شد

کارگاه آموزش طراحی شخصیت در تصویرسازی کتاب کودک به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سهیلا ساعدپناه کارشناس هنری کانون استان کردستان در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه گروه بزرگی از مخاطبین کتاب، کودکان هستند، اظهار کرد: کودکان در کنار نوشته‌های کتاب توجه زیادی به تصاویر کتاب دارند و به همین دلیل تصویرگری کتاب‌های کودک و طراحی شخصیت برای داستان این دسته از کتاب‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

ساعدپناه افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی برای نوجوانان، تجربه طراحی شخصیت برای داستان‌ها و همچنین آشنایی اعضا با یکی از مراحل مهم چاپ کتاب بود.

 

کارگاه با صحبت‌های سامان صولی در رابطه با تصویر سازی کتاب کودک و فریم بندی داستان شروع شد. کاراکتر اصلی و کاراکترهای فرعی در داستان، بک گراندهای اجرا شده برای کاراکترها، ارتباط بین کاراکتر و بک گراند و فور گراند از دیگر مباحثی بود که صولی به آنها پرداخت.

 

در بخش دوم کارگاه سامان صولی داستان، کتاب کرم اندازه گیر نوشته لئو لیونی و ترجمه رضی هیرمندی(از انتشارات کانون پرورش فکری) را برای اعضا خواند و در مورد شخصیت‌های داستان و فضایی که داستان در آن اتفاق افتاده با اعضا صحبت کرد.

 

اعضا به گروه‌های 4 نفره تقسیم شدند و هر گرو با همراهی و راهنمایی‌های سامان صولی و هلاله قادری به طراحی شخصیت‌های مشخص شده داستان پرداختند و یک فریم از کتاب را با خلاقیت خود تصویرسازی کردند.

 

در پایان با اهدای لوح و هدیه از سامان صولی و هلاله قادری برای برگزاری کارگاه آموزشی قدردانی شد و به اعضای حاضر در کارگاه نیز لوح تقدیر اهدا شد.

 

اعضای نوجوان دختر مجتمع فرهنگی هنری سنندج و مرکز شماره 3 سنندج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه حضور داشتند و به تمرین طراحی شخصیت و تصویر سازی سازی کتاب پرداختند.

 

کد خبر 1116922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha