تئاتر در کردستان به مطالبه تبدیل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر تئاتر در استان کردستان به مطالبه جامعه تبدیل شده که این برای ما ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان کردستان که امروز در مجتمع فجر سنندج برگزار شد،  اظهار کرد: یکی از  مواردی که باعث شده برنامه‌های فرهنگی و هنری در نقاط صفر مرزی استان نیز اجرا شود وجود امنیت در کردستان است.

 

 

 

وی با تقدیر از خانواده محمدعلی عبدالملکی، هنرمند کارگردان، نویسنده و بازیگر نام‌آشنای کردستانی در حوزه هنر‌های نمایشی استان که هفته گذشته دار فانی را وداع گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر پیشکسوتان عرصه تئاتر در استان کردستان، اظهار کرد: امید است جوانان امروز ادامه دهنده راه این پیشکسوتان باشند تا تئاتر استان بیش از همیشه زنده بماند.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای پروژه تالار مرکزی سنندج، بیان کرد: این پروژه در چند سال اخیر با تزریق بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

 

 

رستمی تصریح کرد: سال گذشته برای تالار مرکزی سنندج بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که بیش از ۳۸ میلیارد تومان آن جذب شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پلاتوی شهرستان مریوان هم اختصاص داده شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: پلاتوی موجود در شهرستان بانه هم با ۲ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و مرمت می‌شود.

 

 

رستمی افزود: امسال ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه عمرانی فرهنگ و هنر استان کردستان تخصیص داده شده که مبلغ قابل توجهی است.

 

 

وی با بیان اینکه باید سایر انجمن‌های استان همچون انجمن تئاتر استان  مطالبه‌گر باشند، افزود: در حال حاضر تئاتر در استان کردستان به مطالبه جامعه تبدیل شده که این برای ما ارزشمند است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه شهرستان سنندج از بین ۱۹۱ شهر کشور در بین ۳۱ شهر  پایتخت کتاب قرار گرفته است، یادآور شد: اکنون سنندج جزو پنج شهر منتخب کشور است و امید می‌رود در دی ماه سال جاری به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود.

 

 

رستمی بیان کرد: همکاری و همیاری دستگاه‌های استان ارتقا سطح کتابخوانی در استان را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 1118737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha