حمایت از تئاتر قم ضعیف و دور از انتظار است

احمدی گفت: متأسفانه حمایت از هنر نمایش در قم به خصوص در بُعد مالی، ضعیف و به دور از انتظارات است.

شمیم احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که حدود هشت سال است فعالیت تئاتری را به طور جدی دنبال می کند، اظهار داشت: از سال 92 کار تئاتر را در حوزه هنری استان زیر نظر استاد احمد سلیمانی آغاز کردم ، ضمن آن که دوره مربیگری کودک را با تدریس استاد فدایی حسین گذراندم.

 

وی افزود: همچنین حدود چهار سال است که در جاهای مختلف به کودکان و نوجوانان ، تدریس تئاتر دارم و بسیار خوشحالم که با بچه های نسل جدید در بحث آموزش مرتبط هستم و با آن ها کار می کنم، ضمن آن که در کنار دوره های بازیگری و مربی گری کودک، دوره آموزش گریم دیده ام و هم اکنون به عنوان طراح گریم نیز فعالیت می کنم.


وی گفت: البته به شخصه علاقه اصلی ام، بازیگری تئاتر است هر چند که نمی توانم از لذت خاص تدریس برای بچه ها صحبت نکنم.

 


احمدی همچنین در خصوص جوائز و رتبه های برتر هنری خود بیان داشت: چند سال پیش در جشنواره داخلی حوزه هنری استان، حائز رتبه سوم در بخش بازیگری تئاتر شدم و همین چند هفته قبل نیز در باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری استان نیز حائز چندین مقام برتر در بخش طراحی لباس و طراحی گریم شدم.

 

وی افزود: در حال حاضر به عنوان بازیگر در نمایش "بابا نان داد" به نویسندگی احمدعلی کولیوند و کارگردانی "محمدرضا پیغمبری" فعالیت دارم که خوشبختانه در مرحله بازبینی جشنواره تئاتر استانی پذیرفته شده و امیدواریم که به لطف الهی در جشنواره نیز موفق ظاهر شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از این که تئاتر قم از حیث امکانات ضعیف است ، گفت: با این حال به معنای واقعی کلمه، ما استعدادهای بسیار خوبی در قم داریم که اگر حمایت مناسبی از آن ها به عمل آید، شاهد درخشش آن ها و به تبع آن رشد بیش از پیش تئاتر قم خواهیم بود.

 

این بانوی بازیگر هنر نمایش ادامه داد: این استعدادها متاسفانه در این وضعیت، دچار محدودیت های امکانات و بودجه ای هستند که به همین خاطر یا کار تئاتر را بعضاً کنار می گذارند یا مجبور به مهاجرت به تهران می شوند و حال آن که با حمایت های مناسب می توان از این ظرفیت ها در مسیر رشد و اعتلای هنر تئاتر در قم به درستی بهره بُرد.

 

وی تصریح کرد: در قم به هنرمندان تئاتری آن طور که باید و شاید بها داده نمی شود و این مساله باید آسیب شناسی شود. در واقع هم باید حمایت مالی و هم حمایت معنوی صورت گیرد نه این که صرفاً حرف و شعارش زده شود و همین!

 

احمدی همچنین در خصوص سطح آموزش های هنری در قم به ویژه در بخش تئاتر ابراز داشت: سطح آموزش های قم با تهران فرق چندانی ندارد و این طور نیست که بگوییم سطح آن ها بالاتر است، کما این که در قم اساتید و پیشکسوتان خوبی در حوزه تئاتر داریم که در کشور سرآمد هستند.

 

وی تأکید کرد: البته حضور در تهران باعث می شود که افراد به واسطه ارتباط گیری با برخی چهره ها، موقعیت مناسب تری برای خود ایجاد کنند و گرنه سطح آموزش ها در قم با تهران تفاوت چندانی ندارد.

 

مدرس تئاتر کودک همچنین با اشاره به این که برای ارتقای سطح کیفی نمایش ها در جشنواره تئاتر استانی باید سخت گیری ها بر اساس رویکرد و نگاه حرفه ای وجود داشته باشد، گفت: برخی کارها گاهی به روی صحنه می رود که در حد تئاتر مبتدی است اما وقتی نگاه دقیق و حرفه ای وجود داشته باشد، سطح کلی جشنواره نیز ارتقا پیدا می کند.

 

وی افزود: از سوی دیگر باید به جوانان اجازه بدهند که خود را در جشنواره نشان بدهند اما کارها باید حرفه ای باشد و چون منتخب جشنواره استانی به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می کند، انگیزه خوبی است که نسل جوان علاقه مند و کاربلد، در این گونه آوردگاه های هنری خودی نشان بدهد.

 

وی در خاتمه گفت: در هر صورت باید بهای بیشتری به این جشنواره داده شده و از گروه های تئاتری می بایست حمایت های مالی بیشتری صورت گیرد تا کارها را با کیفیت مطلوب تر روی صحنه ببرند، ضمن آن که از این نکته نیز نباید غافل شد که در این دو سال کرونا اکثر بچه ها به نوعی بیکار بوده اند و ما نتوانستیم نمایشی را به روی صحنه ببریم.

کد خبر 1119400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha