ضرورت تشویق به حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی

شفیعیان گفت: تشویق، حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی از رویکردهای مهم مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر) در جلسه كميسيون برنامه ريزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان جهرم با تشریح اثرات سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد، تولید، اشتغال و فرهنگ جامعه، از دستگاه های عضو کمیسیون شهرستان خواست به صورت جدی و هدفمند با اولویت اقدامات پیشگیرانه برخورد و مبارزه کنند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم اولویت نخست در اقدامات این کمیسیون را سیاست گذاری در برخورد با قاچاق کالاهای غیرمجاز عنوان کرد و تشویق، حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی را از رویکردهای مهم دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: لازم است برنامه محور باشیم و با دوری از پراکندگی و پرداختن به مسائل حاشیه ای و با تمرکز به موضوعات واحد، پشتیبانی و همکاری با یکدیگر در جهت خدمت هر چه بیشتر و بهتر به مردم شهرستان قدم برداریم.

 

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان جهرم ضمن تأکید بر اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی، هدف از اجرای این طرح را شناسنامه دار کردن خودروهای کشاورزی، جلوگیری از تردد غیرمجاز ماشین آلات کشاورزی، ثبت و شناسایی مالکیت ماشین آلات کشاورزی، تعیین هویت قانونی ماشین آلات و جلوگیری از فروش غیرقانونی آنها عنوان کرد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم جلوگیری از قاچاق دام های سبک و سنگین و اهمیت مبارزه در زمینه قاچاق کود، سموم کشاورزی و سوخت اشاره کرد.

 

شفیعیان تأکید کرد: دستگاه های عضو ضمن هم افزایی برای تسریع و تسهیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،گزارشات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه کمیسیون شهرستان اعلام کنند.

 

در پایان جلسه اعضای کمیسیون پس از بحث و تبادل نظر، به ارائه مشکلات و پیشنهادات خود پرداخته و برای بهبود کار مصوباتی نیز به تصویب رسید.

کد خبر 1124667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha