صبر و استقامت و ایستادگی ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) هستند/ توزیع پزشکان متخصص به صورت عادلانه انجام شود

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اهمیت توجه به منطق محروم گفت: توزیع پزشکان متخصص به صورت عادلانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور یزد دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان یزد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: مساله صبر و استقامت و ایستادگی ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) هستند که تحمل در راه خدا برای حفظ ولایت به عنوان ماموریت بزرگ ایشان بوده است.

 

وی افزود: اولین شهیده در مسیر حفظ دین و کنار زدن نقاب، صدیقه طاهره است که ما مسئولان باید از ایشان ایستادگی و مقاومت برای انجام ماموریت خطیر نشر معارف دین و دفاع از حریم ولایت و امامت درس بگیریم.

 

رئیس جمهور بیان کرد: مردان بزرگ که امروز در این شهر برای ما الگو هستند انشان هایی بودند که علاوه بر خود سازی جامعه سازی نیز داشتند و انسان های موثر بودند.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: شهدا و سرداران ما تاریخ ساز شدند و اگرچه امروز موانع نیز وجود دارد ما باید در مسیر موانع را برداریم و از این طریق به رشد برسیم.

 

وی گفت: یکی از افتخارات استان یزد هزار شهید دانش آموز است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده اند.

 

رئیس جمهور بیان کرد: این استان با توجه به ارتباط با استان های همجوار دارد باید به مساله حمل و نقل آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

وی افزود: اگرچه مشکلات زیاد است اما با توجه به اعتبارات موجود ما باید به دنبال پروژه های اولویت دار برویم.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: ظرفیت های نیمه فعال و راکد در حوزه صنعت شامل 400 مورد پروژه و 200 مورد در بخش پروژه های راکد است که از جمله اولویت های ما است که می تواند اشتغال و تولید را افزایش دهد.

 

وی افزود:  توسعه نامتوازن در استان یکی از مشکلات است که ما معتقدیم محور کار ما عدالت است و در بودجه 1401 نیز آن را دنبال کردیم و معتقدیم در این استان این توسعه نامتوازن پایان بیاید و توسعه در پرتو عدالت صورت گیرد.

 

رئیس جمهور گفت: استان دارای اختیار باشد یکی از نکات است که تشکیل صندوق پیشرفت عدالت می تواند ما را این مسیر حمایت کند و در بودجه 1401 این شکل دنبال می شود و پشتوانه کار در استان صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به آمار مهاجرین در استان افزود: در بخش اتباع مساله مهاجرین کافی نیست بلکه باید سازمان مهاجرین شکل گیرد تا مسائل مختلف در این زمینه بررسی شود.

 

رئیس جمهور بیان کرد: در استان یزد، اقتصاد گردشگری ظرفیت بسیاری دارد که باید به داخل و خارج آن را معرفی کنیم و ما نیز درا ین زمینه باید سرمایه گذاری کنیم.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: نسبت به طرح هادی باید بازنگاه صورت گیرد و دستگاه های مختلف این کار را انجام دهند تا بتوان به نفع اقتصاد روستا و مردم گام برداریم و مشکلات آن را رفع کنیم.

 

وی گفت: مساله توزیع عادلانه پزشکی به ویژه متخصص از جمله وظایف ما است که باید به میزان وجود این پزشکان باید به مناطق دارای مشکل خدمت رسانی کینم.

 

رئیس جمهور بیان کرد: کارگروه اشتغال بانوان را باید دنبال کرد و باید در موضوع اقتصاد دیجیتال به صورت خاص می توانیم از بانوان تحصیلکرده استفاده کنیم.

 

وی گفت:‌فرهنگ دینی و عمیق دینی مردم یزد به عنوان شعار اصلی مردم این منطقه است که باید پاسداری شود و هر توسعه یافتگی باید مبتنی بر آن باشد.

کد خبر 1127990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha