گیلان نیازمند راهبرد جدید در حوزه جمعیت است

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه اگر اینگونه پیش رویم در آینده قوم گیلک وجود نخواهد داشت گفت: گیلان نیازمند راهبرد و عملیات جدید در حوزه جمعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز ( جمعه ۳ دی ) درنشست نقش عناصر و تشکل‌های فرهنگی در جوان سازی گیلان اظهار کرد: غفلت فعالان فرهنگی در زمینه موضوع جمعیت، اینگونه کشور را با مشکلاتی روبه رو کرده است.‌


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینک یکی از ارکان مهم تمدن سازی نوین اسلامی داشتن نیروی انسانی مومن است گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی موضوع پیری جمعیت و کاهش تولد است.

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار کشور و آرامش روحی و روانی آحاد جامعه در افزایش فرزند آوری است، اما عناصر فرهنگی مدعی وطن دوستی و تشکل‌های مردم نهاد این موضوع را اولویت اول خود قرار نداده اند ، افزود: جمعیت یکی از ارکان تمدن سازی نوین اسلامی است که متأسفانه تاکنون به آن توجه جدی نشده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: اگر نیروی انسانی مؤمن و باورمند وجود نداشته باشد تمدن نوین اسلامی شکل نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ادامه روند پیری در گیلان سبب می‌شود در چهل سال آینده دیگر قوم گیلک وجود ندارد، تصریح کرد: در همین راستا امسال موضوع دومین دوره جشنواره رسانه‌ای حبیب را به مسئله جمعیت برای حضور و مشارکت تشکل‌های دینی و مذهبی، فعالان هنری و اجتماعی و فرهنگی اختصاص داده ایم.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها به ویژه حوزه رسانه‌ای، عناصر مسجدی و مذهبی باید به موضوع جمعیت به عنوان یک مسئله اولویت دار توجه کنند، تصریح کرد: اگر فعالان فرهنگی در استان گیلان در زمینه موضوع جمعیت ساماندهی شوند می‌توانیم شاهد نتایج مثبت و خوبی باشیم.

وی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی گیلانی‌ها در بسیاری از موضوعات و مسائل روز جامعه، اظهار کرد: امروز نیازمند یک عملیات جدید به اندازه توان و ظرفیت این استان در زمینه موضوع جمعیت داریم.

کد خبر 1130086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha