۳۵ نگارخانه در سطح استان فعالیت می کنند

روشندل با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ نگارخانه دولتی و غیر دولتی در استان فعالیت می کنند، گفت: نگارخانه ها در سطح ۳ مشاغل از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تعریف شده بودند و همین امر تعطیلی این مراکز را طولانی تر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جواد روشندل» در نشست با مدیران نگارخانه ها و روسای ادارات ارشاد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ نگارخانه دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعالیت می کنند و فراوانی این نگارخانه ها بیشتر در شهر مشهد است، تاکید کرد: نگارخانه ها در سطح ۳ مشاغل از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تعریف شده بودند و همین امر تعطیلی این مراکز را طولانی تر کرد.

 

سرپرست هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: بنا به همین تعطیلی طولانی ضرورت داشت تا در جلسه ای برای پیشگیری از آسیب های احتمالی مجدد آیین نامه شورای نگارخانه ها که ضوابط و مقررات ابلاغی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است یادآوری شود.

 

روشندل ادامه داد: این آیین نامه در سال ۱۳۸۰ ابلاغ شده است و فعالیت نگارخانه ها بر اساس همین آیین نامه است، البته آیین نامه جدیدی با اضافه شدن هنرهای جدید از جمله ویدئو آرت و پرفورمنس نیز در حال تدوین است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

 

وی با بیان این که مدیران نگارخانه ها در این جلسه مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند گفت: یکی از این پیشنهادات ایجاد یک تشکل صنفی برای ایجاد همگرایی، مودت و پیگیری حل مشکلات صنفی بود.

 

سرپرست هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص فعالیتهای جنبی نگارخانه ها افزود: فعالیتهای جنبی که برای رونق و توجه به وجه اقتصادی نگارخانه ها برگزار می شود نیز در این جلسه بررسی شد و در مورد این فعالیتها تاکید شد که برقرای تعادل و توازن بین بخش اقتصاد و بخش فرهنگ در فعالیت نگارخانه مد نظر قرار گیرد و از انجایی که نگارخانه یک مرکز فرهنگی و هنری است نباید هنر و محتوای ارزش ان فدای بخش اقتصادی آن رویداد یا فعالیت نمایشگاهی شود.

کد خبر 1136609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha