فعالیت در حوزه فرهنگی، از رسالت های مهم مدیریت شهری است

شهردار آران و بیدگل گفت: وظایف مدیریت شهری بر فعالیت عمرانی خلاصه نمی شود بلکه یکی از رسالت های مهم آن فعالیت در حوزه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر محسن صانعی در دیدار با رئیس  اداره تبلیغات اسلامی و نمایندگان تشکل های وابسته به این نهاد گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.

 

شهردار آران و بیدگل افزود: بر خلاف ذهنیت عمومی، وظایف مدیریت شهری بر فعالیت عمرانی خلاصه نمی شود بلکه یکی از رسالت های مهم آن فعالیت در حوزه فرهنگی است.

 

صانعی ادامه داد: نهادهای فرهنگی در ابعاد مختلف فرهنگی می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، لذا راهکارهای تعامل فرهنگی نهادها بایستی احصا و بر اساس آن برنامه ریزی و هم افزایی صورت گیرد.

 

شهردار آران و بیدگل افزود: هیئات مذهبی به عنوان بزرگ ترین تشکل مردمی، تشکل مداحان و ذاکران اهل بیت، مبلغان دینی و موسسات و خانه های قرآن و کانون های فرهنگی، نشان از ظرفیت بالای فرهنگی مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی است و شهرداری آماده همکاری و هم افزایی در زمینه های مختلف فرهنگی با این نهاد است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل هم در این نشست گفت: شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۱۰ هیئت مذهبی، ۱۴۰ مسجد، ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، ۶۰۰ مبلغ و مبلغه دینی، ۱۴ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی و ۱۳۳ جلسه سنتی قرآن از ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است.

 

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار افزود: این اداره دارای دو تشکل میانی به نام کانون مداحان و شاعران آیینی و شورای هیئات مذهبی است که نظارت و راهبری فعالیت های این دو حوزه را بر عهده دارند. همچنین برای هم افزایی فعالیت های فرهنگی نهادهای فرهنگی ، دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی در سال ۱۳۹۴ راه اندازی شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به فعالیت های مشترک فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری، بر لزوم تقویت هم افزایی فرهنگی این دو نهاد تاکید کرد.

 

در پایان این نشست مقرر شد کارگروه مشترکی بین اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و شهرداری تشکیل و زمینه های مختلف همکاری بین این دو نهاد احصا و برنامه ریزی شود.

 

تعامل فرهنگی هیئات مذهبی با شهرداری، ایجاد شور و نشاط معنوی از سوی هیئات مذهبی، ساماندهی ایستگاه های صلواتی، ساماندهی فضای شهری از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی،کانون مداحان و شاعران آیینی و مسئول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی آران و بیدگل هم در این نشست به بیان دیدگاه های خود در حوزه فرهنگی پرداختند.

 

 

کد خبر 1137301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha