ساخت تالار مرکزی سنندج و چهار پلاتو در کردستان از نیازهای اساسی حوزه تئاتر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه برای تکمیل زیرساخت‌های سالن و پلاتوهای کردستان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، گفت: ساخت تالار مرکزی سنندج و چهار پلاتو در کردستان از نیازهای اساسی حوزه تئاتر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نشست با اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، با تقدیر از  فعالیت‌های مثبت انجمن نمایش استان اظهار کرد: استان کردستان همیشه مهد فرهنگ و هنر بوده است و خواهد بود.

 

 

وی افزود: وجود فرهیختگان و هنرمندان نام آشنای ایران و جهان در استانمان، مایه مباهات و افتخار است.

 

 

رستمی بیان کرد: رسالت اداره‌کل ارشاد اسلامی پاسداشت این مفاخر ارزشمند بوده و در راستای فراهم کردن زیر ساخت‌های اساسی و ضروری نیاز استان، برای استفاده حداکثری هنرمندان، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و سستی نخواهد کرد.

 

 

وی افزود: تلاش برای روند ساخت پلاتوهای استان و تالار مرکزی سنندج و جذب برخی اعتبارات لازم جهت تسریع بخشی به عملیات عمرانی پلاتوهای در دست ساخت و تجهیز نور و صوت پلاتوهای به اتمام رسیده از پیگیری‌های اداره‌کل است.

 

 

در ادامه اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن تشریح عملکرد و فعالیت‌های انجمن در چند ماه گذشته و برنامه‌های پیش‌روی انجمن استان و تقدیر و تشکر از عموم هنرمندان تئاتر استان که علی‌رغم مشکلات فراوان موجود، نسبت به تولید، اجرای عمومی و حضور در جشنواره‌های مختلف اهتمام ویژه‌ای نموده‌اند، ابراز امیدواری کردند با بهتر شدن وضعیت کرونایی استان و کشور، فعالیت‌های انجمن و هنرمندان تئاتر استان در زمینه اجرای عمومی و کلاسهای آموزشی رونق بیشتری یابد.

 

 

گفتنی است؛ در طول دو سال گذشته ساختمان تماشاخانه و آمفی تئاتر روباز شهر کامیاران و تماشاخانه گروس شهر بیجار افتتاح شد، این دو پروژه زیر ساختی حوزه تئاتر که دارای کارکردهای چند منظوره در حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی است در سریعترین زمان تکمیل و تجهیزات تخصصی آنها با همکاری وزارت متبوع به زودی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 1138605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha