ضرورت تبیین آثار و برکات غیرت ورزیِ دینی در جامعه

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بر لزوم تبیین و تشریح آثار و برکات غیرت ورزیِ دینی در سطح جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سیده معصومه طباطبایی» در گفت و گویی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری مردم قم با ایشان مبنی بر لزوم تقویت غیرت دینی در جامعه، اظهار داشت: ایشان در تبیین اهمیت غیرت دینی بر لزوم شناخت وضعیت کنونی و تقویت بصیرت و آگاهی در جامعه تأکید کردند و از آن سو نسبت به عده‌ای که به نادرستی، غیرت دینی را بی منطقی و خشونت تفسیر و معنا می‌کنند، واکنش نشان دادند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در همین دیدار ضمن اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی، بیان داشتند «غیرت دینی در عین بصیرت و عقلانیت است و کسی از منظر آموزه‌های دینی غیرتمند است که کنشگری به موقع و بجا داشته باشد و اتفاقاً او اهل عقلانیت واقعی است».

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزویِ حوزه های علمیه خواهران گفت: انسان غیرتمند در درجه اول، وظیفه و رسالت خود را به درستی درک می‌کند و با بصیرت مسیر درست را انتخاب می‌نماید، ضمن آنکه با تمسک به اصل وحدت، به دنبال امیدافزایی در جامعه است.

وی ادامه داد: بر اساس رهنمودهای رهبر عزیزمان، اختلاف افکنی را باید کنار گذاشت و با وحدت و روحیه انقلابی کاری کرد که امید مردم و نسل جوان نسبت به آینده افزایش پیدا کند.

طباطبایی بیان داشت: غیرت در جایی مطرح است که انسان نسبت به مسائل، عُلقه و وابستگی داشته باشد کما اینکه در مباحث خانوادگی نیز این گونه است؛ بر این اساس، ما قبل از هر چیز باید میزان باور و علاقه افراد به مسائل دینی را نهادینه کنیم تا مردم و جوانان با شناخت نسبت به وظیفه دینی خود، رفتار و کنشگری مناسب داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر لازم است که دستاوردها و برکات غیرت ورزیِ دینی را در جامعه تبیین کنیم، ضمن آنکه می‌بایست آثار شوم دین گریزی و بی توجهی به غیرت دینی را نیز گوشزد نماییم.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: رسالت و مسئولیت اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و به طور کلی عموم حوزویان و دانشگاهیان در راستای بصیرت افزایی و روشنگری در جهاد تبیینی بسیار حائز اهمیت است، ضمن آنکه در همه امور فردی و اجتماعی به خصوص در مباحث مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به دنبال تقویت غیرت دینی بود.

 

کد خبر 1142485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha