انقلاب اسلامی  برگرفته از حسین(ع) و هویت غایی آن گفتمان مهدوی است

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه هویت تاسیسی انقلاب کربلایی و عاشورایی بودن آن است، گفت: این انقلاب برگرفته از حسین(ع) است و هویت غایی آن گفتمان مهدوی است و نقطه قوتش فرهنگ و هویت دینی و به تعبیر رهبر انقلاب غیرت دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ظهر امروز(جمعه 15 بهمن) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن بیستم است، انقلابی شگفت انگیز و منحصر به فرد است که تحولات بزرگ را در عرصه بین المللی در پی داشت و مسیر تاریخ را عوض کرد، گفت: تعابیری که در مورد انقلاب اسلامی بیان می شود نه تنها از طرف اندیشمندان مسلمان بلکه از ظرف همه جامعه‌شناسان و سیاستمداران غربی بیان می‌شود و همه اندیشمندان و پژوهشگران به آن اذعان کرده‌اند.

 

حجت الاسلام موسی‌پور با اشاره به نقش دین و خداگرایی در انقلاب اسلامی گفت: هویت تاسیسی انقلاب کربلایی و عاشورایی بودن آن است و این انقلاب برگرفته از حسین(ع) است و هویت غایی آن گفتمان مهدوی است و نقطه قوتش فرهنگ و هویت دینی و به تعبیر رهبر انقلاب غیرت دینی است و همه هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن هم برای تضعیف نقطه کانونی قدرت یعنی تضعیف دین و هویت و غیرت دینی است. رهبر انقلاب نقطه مقابله با این هجمه را جهاد تبیین و روایتگری می‌دانند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تاکید بر اینکه همه کسانی که اهل قلم و سخن هستند در جهاد تبیین نقش دارند، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برنامه های چل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ محور برنامه‌ها را جهاد تبیین قرار داده است و در محیط‌های مختلف دستاوردهای انقلاب بیان می‌شود تا نسل جوان ما با این دستاوردها آشنا شود. دستاوردهای انقلاب نه تنها قابل دفاع بلکه قابل افتخار است. عزت و اقتدار این کشور قابل مقایسه با ذلت قبل از انقلاب نیست.

کد خبر 1144676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha