انقلاب اسلامی رویدادی کم نظیر در تاریخ بشری است/ باید بسترها را برای تمدن سازی اسلامی فراهم کرد

علوی گفت: انقلاب اسلامی رویدادی کم‌نظیر در تاریخ بشری است که مشابه آن بعثت انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیداحمد علوی» در مراسم جشن انقلاب با عنوان «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) کوی شریعتی اظهارکرد: اتفاقی که ۴۳ سال قبل رخ  داد متعلق به یک فرد نبود بلکه این رویداد تاریخی به ندرت در تاریخ بشریت اتفاق افتاده است.

 

استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان گفت: درباره مصداق چنین اتفاقی می توان به بعثت انبیای الهی اشاره کرد. اقدام و کاری که ملت ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی انجام داد، سرآغاز یک اتفاق بسیار عجیب بود.

 

وی افزود: نباید بگوییم اتفاقی در  ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ افتاده و حالا تمام شده است؛ اگر رهبر معظم انقلاب در گام دوم، سرفصل جدیدی را تحت عنوان تمدن سازی نوین اسلامی باز می کند و تاکید دارد که یک چله و تاریخ نسبتا موفق سپری شده و هرچند به اهداف اصلی انقلاب نرسیدیم اما برای ۴۰ سال و ۴۰ سال های دیگر باید سرلوحه و سرمشق ما باشد و آینده را براساس آن ترسیم کنیم.

 

علوی افزود: اگر تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم مطرح می شود برای این است که باید به آن برسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن ختم به ظهور شود تا به اهداف خود برسد و برای این باید کارهای زیادی انجام دهیم.

 

این استاد دانشگاه گفت: اگر قرار است یک ایده و تفکر، طالب و طرفدار داشته باشد باید مبتنی بر ایدئولوژی باشد. ما هم معتقدیم برای رهایی همه انسان ها از یوغ ستم و ظلم و رسیدن به عدالت، باید مبتنی بر یک تفکر ایدئولوژیک باشد.

 

وی ادامه داد: در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید مراحلی را طی کنیم اما ما هنوز در مرحله تشکیل دولت اسلامی مانده ایم و باید تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی تلاش زیادی انجام دهیم.

 

کد خبر 1147463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha