آمار موجودی شعب دادگستری کردستان به ثبات نسبی رسیده است

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: آمار موجودی شعب دادگستری کردستان به ثبات نسبی رسیده اما در شعب اجرای احکام هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید قضات درصدد کاهش موجودی این شعب نیز باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با رئیس دادگستری و قضات شهرستان دیواندره ضمن تاکید بر ضرورت خوش اخلاقی در برخورد با ارباب رجوع، اظهار کرد: کار توأم با اخلاص همواره نتایج ارزشمند و ماندگاری به همراه دارد و موجب توفیق دنیوی و اخروی می‌شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم ساماندهی آمار پرونده‌های شعب این شهرستان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه آمار موجودی شعب دادگستری استان کردستان به ثبات نسبی رسیده ولکن در شعب اجرای احکام هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و می‌طلبد تا قضات با تلاش مضاعف درصدد کاهش موجودی این شعب نیز باشند.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی بر لزوم رعایت خوش اخلاقی در برخورد با مراجعان به دادگستری توسط قضات و کارکنان اداری تاکید و بیان کرد: اخلاص در کار موجب می‌شود خداوند راه را برایمان روشن سازد و این کار توفیق دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان خطاب به قضات تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه در بحث مربوط به زندان و استفاده از تاسیسات ارفاقی برای زندانیان، باید نگاه همکاران قضایی به سمتی باشد که از بازداشت‌های بی‌مورد پرهیز کنند و تنها در مواردی که واقعا زندان ضرورت دارد، اقدام به بازداشت متهمین نمایند.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم صدور آرای دقیق و متقن توسط قضات تاکید و خاطرنشان کرد: در صدور آرای قضایی نباید هیچگاه کیفیت فدای کمیت شود و قضات باید ضمن صدور آرای دقیق در مدت زمان مناسب نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: پرونده‌های مربوط به تصادفات در استان به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود و این مسئله سبب می‌شود تا از آمار ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاسته شود.

 

 

در پایان این جلسه، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و قضات دیواندره به بیان نقطه نظرات و مشکلات مربوط به حوزه قضایی این شهرستان پرداختند و رئیس کل دادگستری استان کردستان دستورات لازم و مقتضی را صادر  کرد.

 

کد خبر 1152521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha